به گزارش ایرنا، در این همایش که بصورت نمادین در دبستان شاهد شهید سمنبر عالی پور شهر دیر برگزار شد، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: دانش آموزان سفیران ترویج سلامت در خانواده ها هستند و آنچه را که در مدرسه آموزش می بینند به خانه برده و به اعضای خانواده خود منتقل می کنند.
عادل مقدس با بیان اینکه در سال تحصیلی 95 تعداد 31آموزشگاه در طرح مروج سلامت شرکت داشتند، افزود: در طرح سفیران سلامت تاکید بر این است که دانش آموزان با کمک والدین ، مدیران مدرسه و معلمان سلامت، محیطی سالم از لحاظ شاخص های سلامت فراهم شود.
وی گفت: کلینیک پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در مرکز جامع سلامت حضرت مهدی(عج) دیر در نیمه اول امسال به بهره برداری خواهد رسید که دانش آموزان می توانند با معرفی نامه از مدرسه از آن استفاده کنند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یک دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی جهت خدمات دهی به مناطق صعب العبور و مدارسی که با مرکز شهرستان یا مراکز بهداشتی و درمانی فاصله دارند خریداری شده و بزودی ارائه خدمات می دهد.
وی افزود: بهسازی و افزایش فضای فیزیکی و تخت های بستری موقت مرکز جامع سلامت حضرت مهدی(عج)، تجهیز آزمایشگاه شهرستان به پیشرفته ترین دستگاه های آزمایشگاهی و انجام 57 کد آزمایشگاهی که توان رقابت با آزمایشگاه های خصوصی سایر شهرستان ها را دارد از جمله کارهای انجام گرفته است.
در پایان از 30 دانش آموز فعال در عرصه سلامت با هدایایی تقدیر و غذای شیر و سیب بین دانش آموزان توزیع شد.
7207/ 6045**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.