به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر
با تاکید بر قانونمداری در عرصه انتخابات نیز گفت: قانون تعیین کننده امور است و تعدی از قانون موجب ایجاد آشوب و هرج و مرج در جامعه می شود.
وی یادآورشد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب قانونمنداری ،اخلاق محوری، فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم و انتخاب با بصیرت و اصلح باید مورد توجه مردم قرار گیرد.
امام جمعه بوشهر اظهارداشت:برگزاری انتخابات با حضور با بصیرت مردم به دنیا ثابت می کند مردم ایران بعنوان بهترین پشتوانه همچنان انقلاب را حمایت می کند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل باید فضا را به گونه ای مدیریت کرد که مردم با حضوری پرشورتر از گذشته در عرصه حاضر شوند وخط بطلانی بر یاوه گوئی های دشمن بکشند.
صفایی بوشهری گفت:مردم همیشه در صحنه ایران براساس هدایت های رهبر معظم انقلاب با تمام وجود در صحنه انتخابات حضور دارند و 29 اردیبهشت 96 برگ زرین دیگری بر افتخارات این ملت افزوده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسب عنوان پایتخت کتاب، مقام سوم برترقرآنی و مقام ممتاز جشن زیرسایه خورشید از عنوان های مهمی است که با همت مدیران و مردم در سال گذشته برای استان بوشهر کسب شد.
وی تصریح کرد: با همدلی و نگاه ولایی سال گذشته در استان بوشهر گامهای مثبتی در طراحی پیوستهای فرهنگی، فرهنگ عمومی، قرآن و عترت، گسترش فرهنگ دینی و انجام برنامه های مصوب فرهنگی برداشته شد.
صفایی بوشهری در خصوص آسیبهای فرهنگی نیز گفت: آسیبهای فرهنگی به صورت عیان و پنهان است که باید از وقوع این آسیبها به خصوص آسیبهای فرهنگی عیان پیشگیری کرد.
وی تاکید کرد: نهادهای مربوط با ورود در این حوزه آسیبهای فرهنگی عیان را شناسایی و احصا کنند.
امام جمعه بوشهر در خصوص مصوبه های شورای فرهنگ عمومی نیز گفت: رویکرد شورای فرهنگ عمومی، اجرایی شدن مصوبات این شورا بعنوان مهمترین شورا در استان است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت: اجرای مر قانون، فراهم کردن زمینه حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات و تامین امنیت از وظایف مهم متولیان امر انتخابات است.
عبدالکریم گراوند با اشاره به اینکه هدف از بعثت رسول اکرم (ص) تکمیل مکارم اخلاق است، افزود: رعایت اخلاق به خصوص در بحث انتخابات از سوی گروههای سیاسی ضروری و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همه گروههای سیاسی در بحث انتخابات باید به منافع ملی، محلی و منطقه ای توجه داشته باشند.
گراوند افزود: در کشور ایران یک نظام دینی مبتنی بر احکام اسلامی مستقر است و به همین دلیل حفظ منافع ملی از ضرورتهای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: انتخابات یک پروژه است که در مدتی مشخص آغاز و به پایان می رسد آنچه که مهم است امنیت ملی، محلی و منطقه ای نظام است که باید مورد توجه باشد.
دبیر ستاد ترتیل قرآن استان بوشهر نیز گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم برای ششمین سال متوالی در حسینیه عاشقان ثارالله با شعار 'تدبر در قرآن' برگزار می شود.
سرهنگ نصرالله غزنوی تصریح کرد: علاوه براین نیز ترتیل خوانی نوجوانان در دستور کار است که در تمام شهرستانهای استان بوشهر برگزار می شود.
وی افزود:تلاش می شود همزمان با پخش زنده ترتیل خوانی قرآن کریم امکان پخش زنده این آئین در یکی از شهرستانها نیز پخش شود.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.