به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست با جامعه کارگری استان بوشهر افزود: نفت، گاز، پتروشیمی، خرما، محصولات آبزیان از عمده‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر است که توسعه صنایع فرآوری در این عرصه‌ها باید بطور جد دنبال شود.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات شیلاتی، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر صنایع پایین دستی، تبدیلی و فرآوری باید برای حل مشکلات اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌‌زایی افزایش یابد.
صفایی بوشهری گفت: در سیاست‌های راهبردی اقتصادی، نقشه جامع اقتصادی و بانک اطلاعاتی اقتصادی قوی و پویا که گره گشای مشکلات اقتصادی جامعه است باید در اولویت قرار گیرد.
امام جمعه بوشهراضافه کرد:تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر چند برابر تقاضاست که برای افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی و ایجاد درآمد و اشتغال پایدار باید صنایع فرآوری در این عرصه راه اندازی شود.
وی تاکید کرد: ظرفیت اقتصادی استان بوشهر در کشور بسیار جایگاه مهمی دارد به‌گونه‌ای که نقش تاثیرگذاری در تولید ناخالص ملی دارد
صفایی بوشهری گفت: بیش از 200 صنعت مهم در استان بوشهر شناسایی شده که باید از این ظرفیت نهایت بهره برداری انجام شود.
وی اضافه کرد:بایدبا گسترش تعاونی‌ها، بنگاه‌های زودبازده و شرکت‌ها و صنایع پایین دستی بزرگ، متوسط و خرد زمینه اشتغال پایدار فراهم شود .
صفایی بوشهری اظهارداشت: پشتیبانی و حمایت از بنگاه‌های زود بازده و تعاونی‌های تولیدی استان بوشهر با رویکرد تولید و اشتغال باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی گفت: پرداخت به موقع حقوق کارکنان و کارگران صنایع و شرکت‌های مختلف باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد زیرا از لحاظ اخلاقی و شرعی پرداخت نکردن به موقع حقوق این افراد دارای اشکال است.
7212/ 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری:**انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.