به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز یکشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه معرفی هفته مشاغل در مدرسه شهیده سهام خیام بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود:باتوجه به فرایند الکترونیکی شدن امور در دستگاههای اجرایی استخدام های مشاغل دولتی با محدودیت رو به رو است.
وی یادآورشد:با معرفی مشاغل به دانش آموزان تلاش می شود افراد متناسب با توانایی و استعدادی که دارند رشته تحصیلی و آینده شغلی خود را انتخاب کنند.
معاون استانداری بوشهر تصریح کرد: باتوجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امسال باید به بحث اشتغال، کارآفرینی و تولید داخلی بیشتر توجه شود.
زرین فر گفت: دانش آموزان براساس توانمندی و مزیت هر منطقه به دنبال شغل هایی باشند که علاوه بر ایجاد شغل برای خود زمینه شغل برای دیگران را نیز فراهم کنند.
وی با اشاره به حمایتهای دولتی نیز در بخش کارآفرینی گفت: دولت در زمینه کارآفرینی نیز با ارائه راهنمایی های لازم، مشاوره و تسهیلات صندوق کارآفرینی و بانکها حمایت لازم را از این بخش انجام می دهد.
زرین فر با اشاره به اهمیت رشته صنایع دستی در استان بوشهر گفت: بیشتر صنایع دستی استان مبتنی بر دریا است که مواد اولیه مورد نیاز این بخش وجود دارد.
وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهها و بازارچه های مختلف برای معرفی محصولات صنایع دستی و ایجاد زمینه لازم برای فروش این محصولات از جمله دیگر راهکارهای لازم برای فروش این محصولات است.
زرین فر بر ضرورت برند سازی در بخش محصولات صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت و پتانسیلهای موجود تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: هفته مشاغل یکی از مهمترین رویدادهای هدایت تحصیلی است که مسیر زندگی و شغلی دانش آموزان را تعیین می کند.
ناصر کرمی افزود: مدیران، مشاوران و مربیان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در مقطع دوم متوسطه دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای هدایت شوند.
وی اظهار کرد: از خانواده ها و اولیا می خواهیم همکاری لازم را با مشاوران انجام دهند تا در بخش هدایت تحصیلی آنچه که به خیر و صلاح دانش آموزان است صورت گیرد.
کرمی گفت: انتظار می رود با همکاری خانواده ها دانش آموزان به سمت رشته های مورد نیاز بازار کار و جامعه هدایت شوند.
وی تصریح کرد: در سالهای اخیر با وجود استعداد برخی از دانش آموزان در برخی رشته های دیگر از جمله رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش ولی تمایل آنها و خانواده هایشان به سمت رشته های نظری به خصوص یک رشته خاص معطوف شده است.
کرمی اظهار کرد: هجوم دانش آموزان به سمت رشته های نظری بدون توجه به استعدادهای ذاتی بچه ها باعث می شود که تعداد کمی از آنها به رشته های مورد نظر دانشگاهی ورود کنند و برخی دیگر به دلیل نبود استعداد لازم و انتخاب مسیر نادرست سرخورده می شوند.
وی بیان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید 45 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش و 55 درصد رشته های نظری مشغول به تحصیل شوند که این آمار در سالهای گذشته 41درصد در رشته های فنی و حرفه ای و 60 درصد به سمت شاخه های نظری است.
کرمی گفت: در زمان حاضر نیز همچنان این توازن به نفع رشته های نظری است و براین اساس تعداد کمتری از دانش آموزان به سمت شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش جذب می شوند.
وی یادآور شد: این درحالی است که براساس برنامه ششم توسعه 50 درصد در رشته های نظری و 50 درصد دررشته های فنی وحرفه ای باید مشغول به تحصیل شوند که تلاش می شود با هدایت تحصیلی مناسب در سالهای آینده به این رقم برسیم.
مسئول هسته مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز گفت: هفته مشاغل با هدف آشنایی دانش آموزان با رشته های مختلف برای هدایت تحصیلی صحیح و پیشگیری از هجوم دانش آموزان به رشته های خاص که مورد نیاز بازار اشتغال است برگزار می شود.
میترا رستمیان افزود: برای پیشگیری از بیکاری در برخی رشته های خاص و پرورش افراد کارآفرین در جامعه این هفته برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در هفته معرفی مشاغل به دانش آموزان (یکم تا هفتم اردیبهشت) چهار نمایشگاه در مدرسه های سهام خیام، هنرستان نمونه ریحانه، رازی و محدثه با هدف کارآفرینی و ترویج مشاغل خصوصی در شهرستان بوشهر با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارآفرینان برگزار می شود.
رستمیان اظهار کرد: افزون براین کارگاههای آموزشی ویژه مدیران و مشاوران نیز با هدف آشنایی با حرفه ها برگزار می شود.
وی گفت: با توجه به همزمانی هفته مشاغل با هدایت تحصیلی دانش آموزان تلاش می شود دانش آموزان در این هفته با رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش برای رسیدن به توسعه آشنا شوند.
6047**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.