به گزارش ایرنا، مهدی قاسمی روز یکشنبه درنشست با خبرنگاران افزود: در این راستا پلیس در مشاهده های عینی خود با چنین تخلف هایی برخورد قانونی دارد و مانع از فعالیت های انتخاباتی همراه با ایجاد مزاحمت در ستادها برای مردم می شود.
وی بیان کرد: با این وجود سامانه 110 پلیس نیز بصورت مصداقی و موردی آماده دریافت گزارش های مردمی پیرامون تخلف های این چنینی و مشابه است.
قاسمی گفت: پلیس فتا در سه مقطع قبل، حین و بعد از انتخابات با تدابیر پیش بینی شده سعی در کمک به برگزاری هر باشکوه تر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در 29 اردیبهشت ماه دارد.
وی یادآورشد: رسانه ها نیز باید با توجه به مصادیقی که به عنوان جرایم انتخاباتی مشخص شده از وقوع تخلف انتخاباتی که منجر به تخریب کاندیداها یا تشویش اذهان عمومی می شود خودداری کنند.
قاسمی با اشاره به اینکه وقوع هر گونه تخلف در یک رسانه متوجه مدیرمسئول آن رسانه است ادامه داد: مدیران رسانه ها در مدت انتخابات باید علاوه بر پاسخگو بودن مستمر در محدوده دسترسی به اینترنت باشند.
وی گفت: اینکه تخلفی انتخاباتی از رسانه ای سربزند و مدیر آن به دلایلی از جمله نداشتن دسترسی به اینترنت یا در دسترس نبودن تلفن نتواند مطالب همراه با تخلف قرار گرفته روی خروجی سایت را کنترل کند این قابل توجیه نیست و مطابق قانون با تخلف وی برخورد می شود.
قاسمی ادامه داد: بازخورد هر مطلب در فضای مجازی در آن واحد و لحظه ای است از این رو در صورت وقوع تخلف از سوی یک رسانه باید در کوتاه ترین زمان ممکن زمینه اصلاح آن مهیا باشد.
وی گفت: در این مدت مدیریت سایت های خبری باید از درج دیدگاه خودداری کنند و یا در صورت انتشار پس از بررسی کامل دیدگاه کاربران خود را منتشر کنند.
قاسمی افزود: بطور کلی انتظار داریم رسانه ها با رعایت اخلاق انتخاباتی زمینه ساز برگزاری یک انتخابات حماسی را فراهم کنند.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.