به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی، غلامرضا مهرجو صبح امروز در نشست شورای اداری منطقه شنبه دشتی با اشاره به نام‌گذاری  امسال  از سوی مقام معظم رهبری  به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی را از اولویت دشتی دانست و اظهار داشت: بر‌اساس ظرفیت‌های تولیدی در مناطق مختلف شهرستان دشتی به ویژه روستاها امسال تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده که  طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی بزودی عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه شنبه و طسوج ظرفیت بالایی در حوزه تولید و اشتغال دارد تاکید کرد: بر این اساس در نشست‌های تخصصی با شناسایی ظرفیت‌های تولید و اشتغال بخش شنبه و طسوج امسال تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

فرماندار دشتی با اشاره به برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا  29 اردیبهشت  برگزار می‌شود که تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، پرشور، قانونمند و سالم در شهرستان دشتی اندیشیده شده است.

مهرجو با اشاره به استقبال پرشور داوطلبان شوراهای شهر و روستا در دشتی خاطر‌نشان کرد: ‌در شهرستان دشتی برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 513 نفر ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره چهارم 28 درصد تعداد نامزدهای انتخاباتی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 115 نفر برای چهار شهر خورموج، کاکی، بادوله و شنبه ثبت نام کردند گفت:  شهر خورموج با 60 ثبت نامی بیشترین آمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهری در دشتی به خود اختصاص داده است.

مهرجو با بیان اینکه 398 نفر نیز برای شورای روستاهای شهرستان دشتی ثبت نام کردند،  تصریح کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت اجرایی شهرستان دشتی در چارچوب قانون و مر قانون انجام و تحویل هیئت نظارت شد.

فرماندار دشتی از رشد 2 برابری حضور زنان در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان دشتی خبر داد و بیان کرد: برنامه انتخابات شهرستان دشتی بر اساس برنامه زمان بندی در حال اجراست که پیش بینی می‌شود در انتخابات 29 اردیبهشت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای همانند انتخابات گذشته شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه 265 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه نیمه تمام و 116 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در دولت یازدهم در دشتی اختصاص یافته است گفت: در این مدت با تلاش‌های صورت گرفته اقدامات خوبی انجام شده که  اختصاص این اعتبارات سبب شده تعداد پروژه‌های نیمه تمام دشتی به 76 پروژه کاهش پیدا کند.

فرماندار دشتی  از اجرای پروژه‌های آب‌خیزداری در دشتی خبرداد و خاطر‌نشان کرد: در راستای تثبیت اشتغال بخش کشاورزی و تقویت سفره‌های زیر زمینی پروژه‌های آب‌خیزداری در دشتی اجرا و یا در دست اجرا است که در سال گذشته نیز عملیات اجرایی دو سد باغان و دشت پلنگ نیز آغاز شد.

مهرجو از بازسازی مناطق زلزله‌زده شنبه و طسوج خبرداد و تصریح کرد: در زلزله 6.1 ریشتری سال 92 در بخش شنبه و طسوج خسارتی عمده‌ای به این منطقه وارد شد که برای بازسازی و اجرای طرح‌های عمرانی 154 میلیارد ریال پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اعتبار برای زیرساخت‌های شهری و روستایی و عمران شهری و روستایی هزینه شده افزود: بیش از 10 درصد جمعیت شهرستان دشتی در شنبه و طسوج ساکن هستند  که 68 درصد جمعیت این منطقه روستایی و 32 درصد شهری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624340
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.