به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، طاهر یزدان‌پناه صبح امروز در برگزاری آزمون کانگرو خانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه خانه ریاضیات در همه نقاط استان بوشهر ایجاد می‌شود اظهار داشت: اکنون خانه ریاضیات در 5 شهرستان و 8 شهر شامل بوشهر، برازجان، دلوار، اهرم، خورموج، چغادک، کنگان و کاکی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر راه‌اندازی خانه ریاضیات در همه شهرهای استان بوشهر افزود:  سایر شهرهای استان بوشهر که متقاضی  استقرار خانه ریاضی هستند می‌توانند اقدام کنند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار خانه ریاضیات در تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان این مرکز علمی در همه شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به نقش مهم فعالیت خانه ریاضیات و تاثیرگذاری آن در بین دانش آموزان این استان گفت: انتظار می‌رود روند افزایشی سطح کیفی ریاضی دانش آموزان که از ابتدای فعالیت خانه ریاضیات در این استان آغاز شده در چند سال آتی نیز تداوم پیدا کند و شاهد درخشش آنها بویژه در آزمون کنکور باشیم.

یزدان‌پناه از  برگزاری  آزمون کانگرو خانه ریاضیات در استان بوشهر خبرداد و تاکید کرد:در برگزاری  آزمون کانگرو خانه ریاضیات در شهرستان‌های استان بوشهر هفت‌هزار و 400 دانش‌آموز این استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این آزمون بطور همزمان صبح امروز در تمام شهرستان‌های استان بوشهر برگزار شد تصریح  کرد: این آزمون ویژه دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار شده که از هر پایه یک نفر برای شرکت در مسابقات کشوری  انتخاب می‌شود.

یزدان‌پناه با اشاره به اعلام نتایج این آزمون در اوائل خرداد ماه گفت: نفرات برتر شهریور ماه امسال برای شرکت در جشنواره پایانی مسابقات کانگرو به تهران اعزام می‌شوند.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه المپیاد هندسه ایران اسفند ماه سال گذشته برای ویژه دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد افزود: مرحله پایانی این مسابقات شهریورماه امسال در سطح بین المللی و با حضور کشورهای مختلفی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623568
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.