به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمزه کلانتری روز چهارشنبه در گردهمایی توجیهی آموزشی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی استانهای ساحلی و ناظران شرعی آبزیان در استان بوشهر افزود: در همین راستا ماهیان حرام گوشت تحت نظارت شرعی برای امر صادرات و یا مصارف غیر انسانی و ماهیان حلال نیز برای استفاده در داخل کشور انجام می شود.
وی یادآورشد:با انجام نظارتهای شرعی و قانونی تلاش می شود غذای حلال به سفره های مردم برده شود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی اظهارداشت:با توجه به تاکید قانون در خصوص نظارت شرعی بر ذبح و صید آبزیان، کارگروه هماهنگی در این خصوص با مسئولیت نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضویت نماینده ولی فقیه سازمان دامپزشکی ، نمایندگان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان های صداوسیما و استاندارد تشکیل و در راستای فرهنگ سازی و ترویج فعالیت های حوزه نظارت بر حلیت غذا، معرفی غذای حلال و دیگر موارد بررسی می شود.
کلانتری تصریح کرد:باتوجه به اینکه استانهای بوشهر و هرمزگان از نظر تنوع گونه ها و میزان صید ماهیان دارای اهمیت ویژه ای هستند برنامه های ویژه ای از جمله به کارگیری ناظران شرعی بیشتر دراین استانها انجام و در دستور کار است.
گردهمایی دو روزه ناظران شرعی آبزیان با حضور مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی ، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی استانهای ساحلی و اتحادیه های مربوط و شرکت های فعال در این راستا در استان بوشهر در حال اجرا است.
در این گردهمایی دو روزه قانون شرعی ذبح و صید و بررسی راهکارهای اجرایی عملیاتی شدن این قانون بخصوص در بخش واردات و صادرات آبزیان در دستور کار قرار دارد.
6045/6047**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.