عباس حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این آموزش ها در کارگاه های استاد شاگردی، جوار دانشگاه، پادگان، روستا، سیار شهری، آسیب های اجتماعی، صنایع و اصناف و ثابت شهری برگزار شد.
وی اظهارکرد: بیشترین آمار مربوط به کارگاه ثابت شهری با آموزش یکهزار و 853 تن و گارگاه های روستایی با آموزش 609 نفر استکه نقشی اساسی در توسعه مهارت آموزی در سطح شهرستان ایفا کردند.
حقیقی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای نگاه ویژه ای به توسعه آموزش های مهارتی در همه بخش ها دارد، گفت: 240 تن از مهارت آموزان در کارگاه های صنایع و اصناف برای ارتقای مهارت شغلی خود آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران مراکز آموزش فنی و حرفه ای برادران و خواهران این شهرستان، بر اهمیت نقش مراکز آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: آموزش های مهارتی باید به توانمندسازی و اشتغال پایدار جوانان جویای کار منجر شود.
حقیقی گفت: توسعه هر جامعه بدون توسعه منابع انسانی میسر نیست و فنی و حرفه ای بدنبال توانمند سازی وتربیت نیروی انسانی برای تحقق این مهم در جامعه است.
وی افزود: رسالت فنی و حرفه ای در مسیر محرومیت زدایی از مناطق محروم شهرستان با توانمندسازی همه شهروندان بویژه ساکنان مناطق محروم است.
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه با اشاره به اینکه طرح های مشترک بسیار خوبی با همکاری دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان اجرا شده و نتایج بسیار خوبی حاصل شد،گفت: این عمل ارزنده علاوه بر ایجاد اشتغال توسعه مهارت آموزی را در سطح شهرستان به دنبال خواهد داشت.
حقیقی بیان کرد: باید بینش افراد نسبت به کار تغییر و تسهیل گری در ایجاد اشتغال فراهم شود تا جوانان سریع تر برای فراگیری مهارت و در نهایت ایجاد شغل اقدام کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 2 مرکز فنی وحرفه ای خواهران و برادران است.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.