به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز سه شنبه به نقل ازر علی وطنی، در مراسم رونمایی از نخستین فن بازار تخصصی کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: هم اکنون 2 هزار و 975شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که آمار بسیار خوبی است، اگرچه می تواند بسیار بیشتر از این رقم باشد.
وی اضافه کرد: امروز عسلویه، به همت وتلاش کارکنان پارس جنوبی مکانی است که بهترین متخصصان کشور پیشانی بر خاک آن زده و بر دستاوردهای آن سجده می کنند.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بزرگترین بازار کشور به لحاظ اقتصادی، صنعت نفت است، اظهار داشت: در سال های اخیر نگاه ها که در گذشته بیشتر مبتنی بر تولید بود، تغییر کرده و امروز مبتنی بر توسعه فناوری است که این امر نیازمند صبوری برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.
وطنی با اشاره به ارتقای جایگاه تولیدات علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران بجز فناوری های علوم شناختی که در منطقه، رتبه سوم را دارد، در همه زمینه های علمی دارای مقاوم اول است.
وی با بیان اینکه شرکت های ملی گاز ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی از پیشگامان توسعه فناوری هستند، افزود: رتبه علمی کشور در رشته های مختلف فناوری از جمله شیمی سوم، مکانیک پنجم، مواد هشتم و در پایین ترین رشته دارای رتبه علمی نوزدهم جهان است که برای ارتقای این جایگاه، نیازمند حمایت همه جانبه هستیم.
وطنی، از زنگنه (وزیر نفت) بخاطر طرح و پیگیری موضوع دانش بنیان بودن شرکت ها از مدت ها پیش تشکر ویژه کرد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز گفت: با صادرات ال پی جی و میعانات گازی به صورت خام هنر نمی کنیم، بلکه باید تلاش کنیم تا با کاهش تدریجی خام فروشی، ارزش افزوده ایجاد کرده و به سمت خود کفایی بیشتر پیش رویم.
مسعود حسنی افزود: این مجتمع که در قالب هفت پالایشگاه و فرآورش 63.7 درصد گاز اکنون بیش از 60 درصد تولید گاز کشور را بر عهده دارد، تا پایان سال 97، با داشتن 14 پالایشگاه، بیش از 80 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید و فرآورش خواهد کرد.
وی با بیان این که تولید این شرکت هم اکنون معادل 2.1 میلیون بشکه نفت خام است ادامه داد: این میزان تولید گاز تا پایان سال 97، به معادل پنج میلیون بشکه نفت خام خواهد رسید که حدود 2 برابر شرکت بریتیش پترولیوم با 2.4 میلیون بشکه خام است، می رسد.
حسنی با اشاره به اینکه نیاز کنونی کشور به شرکت های دانش بنیان روز به روز بیشتر می شود، گفت: با اقداماتی که در این زمینه، صورت گرفته، تلاش داریم تا فاصله بین امروز خود و شرایط مطلوب هرچه بیشتر کمتر و کمتر کنیم.
مدیر عامل مجتمع پارس جنوبی به برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت این شرکت اشاره کرد و گفت:کاهش آلاینده ها، بزرگترین مشکل مجتمع گاز پارس جنوبی است که با کمک همین شرکت های دانش بنیان به نتایج خوبی رسیده ایم.
وی اظهار کرد: ارتقای کیفیت محصول، پایداری آن، کاهش بهای تمام شده محصول و تولید منعطف از دیگر اهداف این شرکت است که امید واریم هرچه زودتر به آن نایل شویم.
مجتمع گاز پارس جنوبی با همکاری مرکز فن‌بازار ملی ایران دومین نشست تخصصی بهره‌برداری از توانمندی‌های داخلی در صنعت گاز را در عسلویه برگزار کرده است.
دراین رویداد، 40 شرکت دانش‌بنیان داخلی در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، انتقال و کنترل در صنعت گاز، به معرفی محصولات و فناوری های خود به شرکت‌ها و متخصصین صنعت گاز می پردازند.
در این رویداد 3 روزه که در روزهای 28 تا 30 فروردین ماه در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حا برگزاری است، پالایشگاه ها، مجموعه های پتروشیمی، شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت گاز و شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز به عنوان بهره برداران اصلی حضور دارند.
در حاشیه این نشت نمایشگاهی برای معرفی این محصولات برپا شده و برنامه رونمایی از چند فناوری جدید بومی در صنعت گاز و افتتاح فن بازار تخصصی صنعت گاز نیز انجام شده است.
بر اساس همکاری مشترک شرکت ملی گاز ایران و مرکز فن‌بازار ملی ایران، فراخوان حضور در این نشست در بهمن ماه 95 برای شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشورمنتشر شد و پس از اخذ درخواست‌ها و ارزیابی شرکت‌ها، در نهایت 40 شرکت برای حضور در این نشست انتخاب شدند.
6047/6043** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.