به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، علی اصحابی ظهر امروز در نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات صندوق‌های خرد محلی در روستای بویری با بیان اینکه برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید برای توسعه کسب و کار به صورت منطقه‌ای و محلی اجرا می‌شود اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی حمایت می‌کند و توجه ویژه ای به این طرح‌ها دارد.

وی از تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور خبرداد و تصریح کرد:  600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور   تشکیل شد که تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات  در سال گذشته  به این صندوق‌ها پرداخت کرده است.

معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر تقویت صندوق‌های خرد محلی  گفت: تقویت صندوق‌های خرد محلی برای  تولید و استفاده از ظرفیت و توانمندی منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال هستند از برنامه‌های مهم صندوق کارآفرینی امید است.

اصحابی  با بیان اینکه خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال‌زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر افزایش یافته است خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های این صندوق حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی زنان روستایی است که با تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی پشتیبانی می‌شوند.

وی تاکید کرد: روند حمایت از این صندوق‌های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه دارد تا فعالیت صندوق‌ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.

معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  با تاکید بر توجه به قابلیت‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های روستاها افزود:  باتوجه به ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و تولید صنایع دستی می‌توان زمینه توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در این استان با ایجاد کسب و کار محلی فراهم کرد.

وی ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک را از جمله برنامه‌های این صندوق دانست و گفت: همه تولیدکنندگان به شبکه تولید و توزیع متصل می‌شوند تا تولیدات آنها در معرض فروش قرار گیرد.

اصحابی تقویت بنیه مالی در اشتغالزایی روستائیان را از دیگر برنامه‌های این صندوق دانست و گفت: ایجاد صندوق‌های خرد محلی به عنوان تأمین کننده کسب کار، حمایت از خیران اشتغال‌زا، برگزاری نمایشگاه ملی و منطقه‌ای و ایجاد هر روستا یک محصول از جمله برنامه‌های صندوق  است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619854
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.