به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، محسن پاک‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح لایه نفتی پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس در میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه قرارداد طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی سال 83  منعقد شد اظهار داشت: با تلاش متخصصان شرکت ملی نفت ایران این طرح   با تولید 35 هزار بشکه نفت خام افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه لایه نفتی پارس جنوبی در سه بخش طراحی و اجرا شده خاطر نشان کرد: این طرح شامل ساخت، نصب تجهیزات و بهره‌برداری است که بر روی چاه‌های نفت حدود 2 هزار و 200 سازه دریایی نصب شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با بیان اینکه تولید آزمایشی این لایه نفتی 29 اسفند 95 همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت آغاز شد افزود: این لایه نفتی در فاز نخست روزانه 35 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که با طراحی برنامه توسعه‌ای این میزان افزایش می‌یابد.

پاک‌نژاد با اشاره به ایجاد شناور فراورش در میدان گازی پارس جنوبی در لایه نفتی گفت: با ایجاد شناور فرآورش به وزن 10 هزار تن، تولیدات نفت لایه‌های نفتی پارس جنوبی در همان مکان فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون 700 هزار بشکه نفت خام ذخیره سازی شده افزود: این لایه نفتی قابلیت تولید 550 هزار بشکه نفت خام در روز دارد که بر اساس طرح‌های توسعه‌ای اجرا می‌شود.

در این آیین رئیس جمهور با قدردانی از تلاش وزارت نفت افزود: اکنون خوشحالم که توانمندی  متخصصان وزارت نفت به ثمر رسیده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی تاکید کرد: لازم طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی اجرا  شود و روزانه تولید آن تا چند برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618635
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.