به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز یکشنبه در نخستین نشست ارزیابی تولید و اشتغال روستاهای استان بوشهر افزود: اجرای این طرح باید به نفع استان و بویژه روستاهای منتخب باشد، بنابر این روستاها باید با بالاترین ظرفیت های موجود گردشگری انتخاب و سرمایه گذاری شوند.
وی اضافه کرد: گردشگری دریایی و بوم گردی 2 رویکرد مهم این اداره کل درحوزه گردشگری است که با توجه به ظرفیت های موجود در روستاها باید به آن پرداخته شود.
امیرزاده گفت: روستاهای ساحلی استان باید با فرهنگ دریا و گردشگری دریایی و روستاهای غیرساحلی نیز با فرهنگ خاص آن منطقه که شامل کشاورزی و صنایع دستی است، معرفی و برای گردشگران الگوسازی و تجهیز شوند.
وی با تاکید بر اهمیت نمایش ابزار آلات زندگی روستایی اظهار کرد: نمایش بخشی از ابزار آلات زندگی روستایی می تواند به عنوان یک نمایشگاه یا موزه زنده عمل کند.
امیرزاده افزود: چیدمان بکر خانه های بوم گردی کمک زیادی به معرفی فرهنگ خاص یک منطقه می کند و روستاییان باید به اهمیت آن پی ببرند.
در این نشست 2 روستای منتخب استان بوشهر به لحاظ ظرفیت های سرمایه گذاری تولید و اشتغال زایی مورد بررسی قرار گرفت و روستاهای دیگری که قابلیت های لازم را داشتند به کارشناسان طرح معرفی و برای بازدیداز آنها برنامه ریزی لازم انجام می شود.
با توجه به زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا، اجرای این طرح به‌همت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از 23 فروردین در 13 محور آغازشد.
این طرح با مشارکت نمایندگان سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، انجمن‌ها و سازمان های مردم نهاد (سمن‌ها) برگزار می‌ شود.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.