نادر شفیع‌خدایی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه افزایش تدریجی سرعت وزش باد شمال غربی در سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس در استان بوشهر پیش بینی می‌شود اظهار داشت: سواحل استان بوشهر از امشب تا صبح روز سه شنبه 29 فروردین ، به سبب وزش باد شدید شمال غربی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا  در استان بوشهر دور از انتظار  نیست افزود:  از فردا تا اوائل روز سه شنبه ضمن افزایش ناپایداری‌های جوی، سرعت وزش باد به بیش از 50 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد و ارتفاع موج نیز به بیش از 2.5 متر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از دریاروی شناورها  در استان بوشهر تصریح کرد: دریانوردان بویژه صاحبان شناورهای کوچک و تفریحی توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای غیر ضروری در دریا خودداری کنند.

شفیع‌خدایی با اشاره به بروز پدیده گرد و خاک در استان بوشهر خاطر نشان کرد: وزش باد در منطقه و کشور عراق سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

وی بیان کرد: آسمان  استان بوشهر طی این مدت به تناوب ابری، در برخی نقاط با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617298
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.