به گزارش ایرنا، علی اصغر سیدآبادی روز جمعه در کارگاه آموزشی برنامه ریزی فرهنگی ویژه پایتخت کتاب ایران در بوشهر افزود: در این ارتباط پس از برگزاری نخستین دوره کارگاه آموزشی کتاب تصمیم به برگزاری دومین دوره این کارگاه با محوریت پایتخت کتاب در بوشهر گرفته شد.
وی بیان کرد: ایده اصلی و محوری در این بخش ارائه منابع و ایده ها به شکل محلی منطقه ای و ارائه آن به دبیرخانه مرکزی است.
سیدآبادی گفت: برای نمونه سال گذشته جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان توسط نیشابور ارائه شد که در نهایت به 15 شهر کشور تسری پیدا کرد.
وی ادامه داد: یکی از محورهای پایتخت کتاب اجرای برنامه ها بصورت مشارکتی است که در این ارتباط یکی از بخش های کارگاه آموزشی کتاب به مدیریت و شیوه های جذب مشارکت اختصاص یافت.
سید آبادی ادامه داد: با مشارکتی شدن برنامه های حوزه کتاب باید در عرصه های برنامه ریزی و اجرایی شهرها برنامه های خود را بصورت مشارکتی برگزار کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تعریف فرهنگ بطور مداوم در حال تغییر است و برای اجرای برنامه های فرهنگی باید یک جامعه محدود مشخص شود زیرا امکان برنامه ریزی فرهنگ برای کل جامعه امکان پذیر نیست.
خسرو طالب زاده افزود: در این ارتباط هر استانی با توجه به ظرفیت های خود باید تلاش کند به یک قطب و استان فرهنگی تبدیل شود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.