به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دوشنبه شب در آیین جشن میلاد امیرالمومنین(ع) در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان افزود: ما معتقدیم که پیامبر اکرم(ص) بعنوان آخرین پیامبر الهی و پیام آور دین خدا است و بعد از ایشان نیز انوار تابناکی ازوجود نازنین امیرالمومنین تا قطب عالم امکان حضرت مهدی(عج) برای امامت بر امت اسلامی معرفی شدند.
وی یادآورشد: لذا با این باورها دو وظیفه مهم در قبال آنها داریم که یکی ارادت ومحبت نسبت به آنها و دیگری شناخت راه، پیام و سیره عملی آن بزرگواران در زندگی و رهروی از آنهاست.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر مسلمانی علاوه بر اینکه باید ارادت و محبت پیامبر(ص) و اهل بیت را داشته باشد موظف است سیره عملی آن بزرگواران را معیار الگوی رفتاری خود قرار دهد.
حسینی بوشهری اضافه کرد: همه زوایای وجودی امیرالمومنین(ع) از زمان، مکان و نحوه تولد ایشان تا مربی و معلمش، اسلام آوردن، ازدواج، حکومت، عدالت، شجاعت، انفاق و ایثار، فرزندان و شهادتش منحصر بفرد و سراسر زیبایی بود.
نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در طول تاریخ فدائیان زیادی داشت که باید از آنها الگو گرفت، نسل ما نیز باید فدائی ایشان باشند، مسئولان و مردم جامعه باید در راه و خط ایشان گام بردارند.
حسینی بوشهری رمز سعادت وموفقیت جوامع را پیروی از سیره عملی اهل بیت و الگو قرار دادن آن بعنوان الگوی رفتاری فردی و اجتماعی و سبک زندگی اسلامی دانست.
وی گفت: مردم در محبت و رهروی علی(ع) زبانزد هستند لذا همچنان با رهروی از سیره علی(ع)، اهل بیت و پیروی از رهبری فرزند خلفش آیت الله خامنه ای می توانند پیروز میدان باشند.
امام جمعه برازجان نیز ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر الگوی شیعیان عالم را امام علی (ع) دانست و بر پیروی و رهروی از راه وسلوک ایشان تاکید کرد.
حجت الاسلام حسن مصلح ضمن برشمردن ویژگی های امیرالمومنین (ع) او را پدری نمونه و الگوی برای همه پدران عالم دانست.
این آئین با حضور چشمگیر ارادتمندان نخستین مولود کعبه در میدان دژ شهر برازجان به همت بسیج اصناف سپاه دشتستان برگزار شد.
7213/ 6045** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.