به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعدازظهر امروز در برگزاری جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در بوشهر با تاکید بر فراگیری علوم جدید در حوزه‌های مختلف  اظهار داشت: پیشرفت در عرصه علم و فناوری به ویژه علوم بنیادین مانند علوم هسته‌ای و بیوتکنولوژی دارای اهمیت بالایی بوده و نگاه همه طراحان تمدن‌های مختلف را به خود معطوف کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به دستیابی به مرجعیت علمی در علوم و فنون مختلف افزود: خودکفایی، تولید، مرجعیت علمی و تبدیل علم به فناوری و محصولات دانش بنیان از ویژگی‌های اصلی تمدن اسلامی  است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه در نیروگاه اتمی بوشهر تولید محصولات علمی‌ تبلور یافته است بیان کرد: در عرصه توسعه دانش هسته‌ای و فناوری‌های نوین مرتبط با دانش هسته‌ای و ایجاد مراکز هسته‌ای  باید یک برنامه مدون، مدیریت دانش بنیان و جهادی  تدوین شود.

صفایی‌بوشهری با تاکید بر توجه به استقلال علمی و اقتصادی در علوم و فنون مختلف افزود:  برای داشتن استقلال واقعی از حیث سیاسی و توانمندی در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باید در حوزه تبدیل علم به محصول و محصول به اقتدار جامعه، سرآمد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از ساخت دو راکتور هسته‌ای دیگر در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد:  ‌بوشهر در ایران تنها استانی که دارای نیروگاه هسته‌ای است.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش دست اندرکاران نیروگاه اتمی بوشهر گفت: کارکنان، متخصصان و دانشمندان نیروگاه اتمی از افتخارات ایران اسلامی هستند و همه ملت ایران به ویژه مردم فهیم این استان از خدمات شما افتخارآفرینان در علوم هسته‌ای قدردانی می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612224
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.