به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران استان بوشهر  با اشاره به نقش مهم مهارت‌آموزی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: معظم‌له امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند که این مهم با مهارت‌آموزی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی موثر در جامعه برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوانان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، با بیان اینکه زمینه  پیشرفت و کمال جامعه با مهارت‌‌آموزی فراهم می‌شود گفت: آموزش‌های مهارتی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین برنامه سازمان فنی و حرفه‌ای است.

کازرونی با اشاره به این‌که شغلی شایسته است که  بتواند به مردم خدمتی ارائه کند، افزود: در راستای ایجاد اشتغال و کار آفرینی، شغل مربیان  فنی و حرفه‌ای می‌تواند در جامعه خدمتی موثر محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش اقتصادی حاصل نیروهایی است که در سازمان‌های فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزی مشغول هستند و نباید از نقش ارزشمند این افراد در جامعه غافل شد.

مدیر کل آموزش فنی و  حرفه ای بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی منجر به ایجاد شغل می‌شود تصریح کرد:با بررسی‌های انجام شده افرادیکه به در آموزش‌های مهارتی شرکت و گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند زمینه اشتغال آنان در عرصه‌های مورد نظر فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر نقش مهارت‌افزایی در رسیدن به خودکفایی عنوان کرد:اگر امروز سخن از استقلال و خودکفایی است باید در همه بخش‌ها توانایی لازم را به دست آورد.

کازرونی با اشاره به نقش نیروی کارآمد در رسیدن به توسعه پایدار بیان کرد: برای پیشرفت در تمام عرصه‌ها ابتدا باید نیروی کار آمد و متخصص تربیت کنیم تا جامعه به سمت توسعه و پیشرفت سوق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش دادن به جوانان، از این قشر از جامعه کار آفرین ساخته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608888
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.