به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، مسعود حسنی  صبح امروز در نشست با متخصصان مجتمع گازی پارس جنوبی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده به سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال اشاره کرد و با تاکید بر تحقق برنامه‌های تدوین شده اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح‌های مهمی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه افزایش تولید پالایشگاه‌های گازی و صادرات محصولات آنها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم متخصصان این مجتمع در تعمیرات و افزایش تولید خاطر نشان کرد: متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته با برنامه‌ریزی و کاهش زمان تعمیرات 1.6 میلیارد دلار، درآمد ایجاد کردند که این درآمد از طریق فروش محصولات فرعی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی محقق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه مدت زمان تعمیرات اساسی این شرکت در سال 1389 حدود 189 روز به طول انجامیده است، گفت: زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در سال‌های بعد روندی نزولی داشته و در سال 1394 به 71 روز رسیده است.

 حسنی با بیان اینکه مدت زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در سال 1395 به 102 روز رسید افزود: افزایش زمان 31 روزه تعمیرات اساسی در سال 95 نسبت به سال 94 نیز مربوط به تعمیرات اساسی فازهای جدید 12، 15 و 16 بوده است.

وی با بیان اینکه، شاخص‌های عملیاتی پالایشگاه‌های اول تا پنجم  پارس جنوبی در سال گذشته رشد داشته است تصریح کرد: قابلیت دسترسی این پالایشگاه‌ها در سال گذشته بیش از 97 درصد، قابلیت اطمینان آن‌ها بیش از 99 درصد و قابلیت اثربخشی فازهای یک تا پنج بیش از 99 درصد بوده است.

حسنی به شاخص مصرف انرژی در پالایشگاه‌های اول تا پنجم اشاره کرد و گفت: این عدد که در سال 1391 معادل 1.15 بوده با تلاش کارکنان این شرکت در سال 1394 به 1.07 تقلیل یافته و در سال 1395 نیز به 1.02 رسیده است.

وی میزان سوخت گاز مصرفی پالایشگاه‌های اول تا پنجم را در سال 1394 برابر 2 هزار و 172 متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در سال گذشته کاهش یافت و به یک‌هزار و 951 متر مکعب رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش فلرینگ و سایرآلاینده‌ها را از دیگر موفقیت‌های این شرکت دانست و گفت: میزان فلرینگ مجتمع گاز پارس جنوبی که در سال 1391 برابر یک‌هزار و 538 میلیون متر مکعب بود که در سال 1394 به 415 میلیون متر مکعب  کاهش یافت و در سال گذشته نیز با تلاش متخصصان با کاهش همین مقدار به 400 میلیون متر مکعب رسید.

وی با اشاره به افزایش فضای سبز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی افزود:  فضای سبز مجتمع گاز پارس جنوبی از رقم 5.64 درصد به 11.4 درصد رسید و چاله‌های آتش در پالایشگاه‌های سوم، چهارم و پنجم نیز حذف شد.

حسنی بیان کرد: میزان COD در پساب پالایشگاه‌های اول تا پنجم نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608275
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.