به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز پنجشنبه در حاشیه نشست با فعالان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد فعال استان بوشهر در زمینه گردشگری در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس سند چشم انداز 1404 باید بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شوند که در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه بخشی از افق عقب افتاد ولی پس از برجام شرایط و فضای مناسبی برای تحقق این مهم فراهم شده است.
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف کشور بیان کرد: در این ارتباط معرفی جاذبه‌ها گردشگری مناطق مختلف کشور و فراهم شدن زمینه جذب سرمایه‌گذار در اولویت‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
احمدی پور، با تاکید بر این نکته که اقتصاد صنعت گردشگری باید جایگرین نفت شود اظهار داشت: صنعت گردشگری از جمله گردشگری دریایی می‌تواند راه‌ برون رفت از اقتصاد وابسته به نفت باشد.
معاون رئیس جمهوری در ارتباط با گردشگری دریایی افزود: گردشگری دریایی در ایران مفغول واقع شده بود که در چند سال اخیر با فراهم شدن زیرساخت مناسب در این حوزه بویژه در استان بوشهر توجه خوبی به این بخش شده است.
وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در اجرای طرح‌های صنعت گردشگری نمایان می شود زیرا بکارگیری چنین رویکردی در گردشگری می تواند زمینه ساز رونق بیش از پیش این صنعت در کشور شود.
وی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی بین 5 تا 10 درصد کل گردشگران کشور را تشکیل می دهند افزود: بیش از 90 درصد از گردشگران، داخلی هستند که در این بخش راه‌اندازی تورهای آشنا سازی ظرفیت‌های گردشگری استانها امری مهم و ضروری قلمداد می شود.
احمدی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت مراقبت از بناهای تاریخی گفت: تنها با نیروهای یگان حفاظت این سازمان نمی‌توان از آثار مختلف فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی حفاظت کرد که در این ارتباط باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد( سمن‌ها) و انجمن‌های بخش خصوصی به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: آثار فرهنگی و تاریخی عناصر هویت بخش جامعه هستند و میراث بانان با فعالیت خود تداوم بخش صیانت از این آثار هستند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.