به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، مهدی یوسفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه فازهای جدید پارس جنوبی بزودی افتتاح و وارد مدار تولید می‌شود اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان‌بندی وزارت نفت فازهای جدید شش‌گانه پارس جنوبی بزودی افتتاح رسمی و مورد بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای محصولات صادراتی از منطقه پارس جنوبی گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی و محصولات پارس جنوبی در سال گذشته از گمرک منطقه ویژه پارس به حدود 15 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش 22 درصدی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به اینکه این میزان درآمد وصولی از محل صادرات 34.1 میلیون تن حاصل شده است تصریح کرد: سال قبل 34.1 میلیون تن محصولات غیر نفتی به ارزش حدود 15 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادر شد که از نظر وزنی  41 درصد و از نظر ارزشی  22 درصد افزایش دارد.

 یوسفی، از صدور میعانات گازی محصولات پارس جنوبی خبرداد و خاطرنشان کرد:  17.5 میلیون تن میعانات گازی به ارزش 7  میلیارد دلار سال قبل از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزنی 59 درصد و از نظر ارزشی 43 درصد  نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.

 وی  با بیان اینکه در ماه گذشته 3.1  میلیون تن کالا به ارزش 1.3  میلیارد دلار از منطقه ویژه پارس صادر شده  گفت: این میزان کالای غیرنفتی که اسفند سال گذشته از گمرک پارس جنوبی صادر شده  از نظر وزنی 37 درصد و ارزشی 25 درصد نسبت به اسفند ماه سال ماقبل آن افزایش داشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی منطقه ویژه پارس را مورد اشاره قرار داد و افزود:  دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، سیمان و متانول مهم‌ترین محصولات صادر شده از پارس جنوبی است که به 29 کشور مختلف صادر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606455
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.