به گزارش خبرگزاری تسنیم از  عسلویه، حبیب بابایی ظهر امروز در نشست بررسی فعالیت فاز 12 پارس جنوبی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: متخصصان و کارکنان پرتلاش در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور  فاز 12 پارس جنوبی در سال گذشته گام‌های موثری  در تولید و شکوفایی اقتصاد کشور برداشتند و امسال رشد قابل توجهی می‌یابد.

وی با اشاره به فرآورش و تولید گاز روزانه در این پالایشگاه خاطرنشان کرد: پالایشگاه نهم در فاز 12 پارس جنوبی، به عنوان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه در حال حاضر روزانه 85 میلیون متر مکعب گاز را فرآورش و شیرین‌سازی  و به خط سراسری انتقال می‌‌کند.

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم  با بیان اینکه از  تیرماه سال 1393 تاکنون بیش از 58 میلیون بشکه میعانات گازی در فاز 12 پارس جنوبی تولید و صادر شده است گفت: این میزان میعانات گازی در 75 مرحله بارگیری و به‌وسیله کشتی به کشورهای هدف صادر شده است.

بابایی با بیان مهمترین دستاوردهای سال گذشته در پالایشگاه نهم  خاطر نشان کرد: عملیات بهره‌برداری تولید آب، بخار، هوا، ازت و همچنین ذخیره سازی میعانات گازی برای انتقال و صادرات با موفقیت محقق شده است.

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم پارس جنوبی با اشاره به میانگین سنی نیروهای جوان و کارآمد در پالایشگاه نهم  تصریح کرد: اکنون پالایشگاه نهم با بهره‌گیری از 50 درصد از سرمایه‌ نیروی انسانی جوان درقالب پیمان‌کاری، توانسته‌اند در کنار متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید حداکثری در فرآورش گاز دست یابند.

وی با بیان تولید آب شیرین در پالایشگاه نهم افزود: درحال حاضر برای تامین آب بویلرها و همچنین مصارف عمومی سه دستگاه پکیچ در سرویس قرار دارد و بیش از 200 متر مکعب آب در ساعت را شیرین‌سازی می‌کند.

رئیس عملیات تصفیه آب و تولید برق و بخار پالایشگاه نهم به تامین بخار بویلرها نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر تولید بخار به وسیله‌ 5 بویلر که بیش از 600 تن در ساعت را تامین می‌کنند در حال انجام است.

بابایی با اشاره به دیگر اقدامات موثر و کلیدی در سال گذشته افزود: عملیات تعمیرات اساسی تعمیر تیوپ‌های دچار مشکل بویلرها و انجام تعمیرات برای 5 بویلر با همت و تلاش کارکنان و متخصصان پالایشگاه نهم در بازه زمانی سرد سال محقق شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605600
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.