به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خدیجه گرشاسبی ظهر امروز در نشست بررسی برگزاری مراسم اعتکاف در استان بوشهر با بیان اینکه استقبال بانوان از مراسم اعتکاف هر سال افزایش می‌یابد اظهار داشت: توجه بانوان بوشهری به برنامه‌های معنوی از جمله اعتکاف هرسال افزایش می‌یابد که برای برگزاری این مراسم  برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

وی از آماده سازی مساجد استان بوشهر برای برگزاری  آیین اعتکاف  ویژه بانوان خبر داد و افزود: سنت‌ حسنه اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در استان بوشهر اجرا می‌شود که برای اعتکاف بانوان 106 مسجد آماده شده است.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه نام نویسی از معتکفان تا 21 فروردین مصادف با  12 رجب ادامه دارد گفت: سال گذشته  مراسم اعتکاف با حضور حدود 10 هزار نفر از بانوان  در 104 مسجد برگزار شد که امسال با توجه به استقبال جوانان، تعداد جمعیت معتکفان افزایش می‌یابد.

گرشاسبی، تشریح احکام و فضیلت اعتکاف توسط روحانی و کارشناس فرهنگی و دینی را از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف دانست و گفت: حضور مداحان برای اجرای ادعیه از جمله دعای ام داوود، حضور قاریان برجسته ویژه مراسم شبی با قرآن، تهیه بروشور فرهنگی و توزیع در میان معتکفان از برنامه‌های اجرایی اعتکاف امسال  است.

وی با تاکید براین نکته که علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند برای ثبت نام به ادارات تبلیغات اسلامی و ستادهای اعتکاف در مناطق مختلف استان مراجعه کنند تصریح کرد: قرائت قرآن، دعای جمعی، سخنرانی وگفتمان دینی، پاسخ به سوالات معتکفین و ایجاد حلقه‌های معرفت در این 3 روز در مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605378
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.