به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، احمد سبحانی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به بارندگی های چند روز گذشته و مشاهده کانون زنگ زرد در مزارع گندم استانهای همجوار، احتمال شیوع بیماری های گندم بویژه 'زنگ زرد' در مزرعه های گندم استان بوشهر وجود دارد.
وی اظهار کرد: زنگ زرد از جمله بیماری های مهم محصول گندم است که در صورت ایجاد شرایط مساعد رطوبتی و بارندگی امکان طغیان آن بسیار زیاد است.
سبحانی بیان کرد: از کشاورزان در خواست می شود ضمن پایش مزارع، در صورت مشاهده نشانه های آلودگی، موضوع را در کوتاه ترین زمان به مراکز جهاد کشاورزی مناطق خود اطلاع دهند تا در صورت نیاز با استفاده از سموم قارچکش مناسب از گسترش بیماری جلوگیری شود.
در استان بوشهر کشت گندم امسال در سطح 104هزارهکتار از زمینهای کشاورزی این استان انجام شد که از این میزان 16هزار و 500هکتار گندم آبی و 87هزار و 500 هکتار دیم است.
با وجود پیش بینی برداشت 117هزار تن محصول در صورت بارندگی با پراکنش مناسب ولی بارش نامناسب باعث شد مزرعه های دیم به برداشت نرسند و تنها بخشی از مزرعه های آبی به برداشت برسند.
برهمین اساس پیش بینی می شود امسال 40 هزار تن گندم از مزرعه های آبی استان برداشت شود، این درحالی است که در سال زراعی 94- 95 ، 131هزار تن گندم در استان بوشهر تولید شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.