مهدی بنچاری روز جمعه در حاشیه بازدید از شماری از اسکله های شهر بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: از این شمار هشت هزار و 312 نفر در مسیر بوشهر به جزیره خارگ تردد داشتند و 106 هزار گردشگر نوروزی نیز در قالب تور تفریحی در بوشهر از شناورها و قایق های تفریحی استفاده کردند.
وی بیان کرد: در مسیر خارگ به بوشهر و خارگ به گناوه نیز به ترتیب هفت هزار و 656 و 6 هزار و 162 مسافر تردد داشتند.
بنچاری ادامه داد: مابقی ترددها نیز مربوط به سایر بنادر استان بوشهر است که آمار آنها بصورت تفکیکی مشخص نشده است.
وی بیان کرد: برای تعطیلات نوروز امسال طرح گشت و مسافرت دریایی استان بوشهر در 11 بندر این استان تعریف شد و بر این اساس اسکله و ایستگاه های مجاز این بنادر برای ارائه خدمات گشت های دریایی مشخص شدند.
بنچاری ادامه داد: در شهر بوشهر نیز 2 اسکله والفجر و شیلات برای کشتی های مسافربری و پنج اسکله نیز برای ارائه خدمات قایق های تفریحی مشخص شده است.
وی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی دریایی خدمات این گشت ها از طلوع صبح تا غروب آفتاب صورت می گیرد و مسافران و بویژه استفاده کنندگان از جت اسکی نیز به منظور تامین ایمنی لازم باید تنها در محدوده اسکله و ایستگاه های دریایی مشخص شده مبادرت به انجام تورهای دریایی کنند تا در صورت بروز سانحه امکان خدمات دهی بهتر از سوی شناورهای ناجی برای آنها وجود داشته باشد.
بنچاری با اشاره به اینکه امسال 6 شناور ناجی محدوده فعالیت های خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را پوشش می دهند گفت: افرادی که از خدمات گشت های دریایی استفاده می کنند در صورت بروز هر گونه سانحه می توانند از طریق سامانه تلفنی 1550 از شناورهای ناجی کمک بگیرند.
وی همچنین با تقدیر از کارکنان دریابانی و ناجیان غریق اسکله های تفریحی یادآور شد: به دلیل مخاطره آمیز بودن جریان های دریایی استفاده از قایق های پارویی ممنوع است.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.