به گزارش ایرنا، ارسلان زارع روز دوشنبه در نشست با اعضای هیاتهای اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای در شهرستان دشتستان افزود: همانگونه که استقرار نظام جمهوری اسلامی بر پایه مشارکت فعال وگسترده سیاسی و اجتماعی مردم ایران شکل گرفته است ضمانت استمرار قدرتمند آن نیز بر اساس مشارکت فعال و باشکوه سیاسی و اجتماعی آنان و حضور حداکثری در انتخابات هاست.
وی بیان کرد: اجرای دقیق قانون انتخابات در همه فرآیند های انتخابات مدنظر است و از همه دست اندرکاران انتخابات می خواهیم که از بروز هر گونه رفتار و کردار شائبه برانگیز که بی طرفی آنان را خدشه دار نماید پرهیز کنند.
فرماندار دشتستان ادامه داد: در مهلت قانونی هفت روزه ثبت نام در شهرستان دشتستان 947 نفر برای شوراهای شهر و روستا نام نویسی کردند که از این تعداد 68 نفر زن هستند.
وی تعداد داوطلبان شوراهای شهرها را 237 نفر عنوان کرد که از این شمار 28 نفر زن هستند.
فرماندار دشتستان گفت: داوطلبان شوراهای روستایی دشتستان 710 نفر است که 40 نفر از آنها زن هستند.
زارع، جوان ترین داوطلب را با 25 سال سن مربوط به یکی از روستاهای بخش بوشکان و مسن ترین با بیش از 77 سال مربوط به بخش آبپخش عنوان کرد.
وی بیشترین تعداد داوطلبان شهری را مربوط به شهر برازجان با 83 نفر داوطلب و دیگر شهرها به ترتیب متعلق به شهرهای شبانکاره، دالکی، آبپخش، وحدتیه، بوشکان و سعدآباد و تنگ ارم اعلام کرد.
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان 250 هزار نفر جمعیت دارد.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.