به گزارش ایرنا، محمد حسن باستی یکشنبه شب در نشست ستاد بحران شهرستان دیر افزود: در حال حاضر با کمک مردم، نیروهای مرزبانی، اداره کل بنادر و دریانوردی گشت زنی در دریا برای یافتن پیکر ناپدید شدگان این حادثه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به وسعت حادثه مردم آسیب دیده شهرستان دیر به جای امن منتقل و نیروی انتظامی امنیت خانه های آنان را تامین می کند.
معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: پاک سازی ساحل و پارک ساحلی دیر به کمک شهرداری بردستان و کنگان انجام و همچنین با بکارگیری تجهیزات، بهسازی کنار ساحل و معابر شهری در کوتاه ترین زمان ممکن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه 200 قایق صیادی در این حادثه دچار خسارت شدند، افزود: اداره کل شیلات نسبت به شناسایی شناورها و قایق های خسارت دیده اقدام و برآورد خسارت کند.
فرماندار دیر نیز با اشاره به وضعیت بحرانی این شهرستان گفت: تاکنون به غیر از پنج تن ناپدید شده حادثه طغیان آب دریا تنها جسد یک تن از دریا بیرون کشیده شده و از 17 زخمی هفت مصدوم به بیمارستان کنگان انتقال یافتنه اند.
حمزه اعتماد افزود: به قایق های صیادی 80 تا 100درصدآسیب جدی وارد شده و خانه های مردم در کنار ساحل دچار آسیب شده است.
وی ادامه داد: گروه های امدادی جمعیت هلال احمر، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی در حاشیه ساحل درجستجوی پیکر ناپدیده شدگان هستند.
معاون جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر درساعات اولیه حادثه به کمک آسیب دیدگان شتافتند و با برپایی 10 چادر و توزیع 30 تخته پتو نسبت به اسکان اضطراری مردم اقدام کردند.
علی یوسفی نیا افزود: در زمان حاضر نیروهای امدادی هلال احمر برای یافتن مفقودان حادثه بارش شدید باران، بالا آمدن آب دریا، وقوع (سیش) در دریا و کنار ساحل مشغول جست وجو هستند.
صبح یکشنبه با بارش شدید باران، بالا آمدن آب دریا، وقوع (سیش) در بندر دیر از توابع استان بوشهر علاوه بر یک کشته، پنج ناپدید و 20مصدوم، باعث تخریب و خسارت به تاسیسات ساحلی، پارک ساحلی، وسایل شهر بازی کودکان، خودروهای پارک شده در ساحل، قایق های صیادی پهلوگرفته در اسکله صیادی این بندر شد.
بندردیر(dayyer) در فاصله 200 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.
7207/ 6047* شبس *1488 *خبرنگار: عباس بحرانی* انتشاردهنده : بهمن بامداد**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.