به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر علی جمادی روز چهارشنبه در جمع مسئولان این استان افزود: در20 ماه گذشته برای مقابله با پدیده زمین‌خواری یکهزار هکتار از زمینهای ملی استان از دست متجاوزان خارج و به بیت المال بازگشته است.
وی اضافه کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال امسال در شهرستانهای این استان برای رسیدگی به مشکلات آنها تشکیل می شود.
جمادی اظهار کرد: با هماهنگی مطلوب دستگاه قضایی و شورای تامین فضای امنیتی و قضایی استان بوشهر بسیار مطلوب ارزیابی می شود.
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تشکیل شورای قضایی در این استان افزود: با ایجاد امنیت قضایی زمینه توسعه و پیشرفت بیش از پیش در استان فراهم است.
جمادی با اشاره به کاهش زمان دادرسی پرونده‌های کیفری و حقوقی در استان بوشهر بیان کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری در استان زیر 2 ماه و پرونده های حقوقی به زیر سه ماه در شعبه‌های قضایی رسیده که تحولی مهم در این بخش است.
وی در باره کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت: برای سرعت بخشی در امر سرمایه‌گذاری و رسیدگی به پرونده ها و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بوشهر فعال شده است.
استاندار بوشهر گفت: امنیت و آرامش موجود در این استان ناشی از تعامل و همکاری اعضای شورای تامین، مسئولان اداری و مردم است.
مصطفی سالاری با بیان اینکه استان بوشهر در موقعیت خاصی در حوزه خلیج فارس قرار دارد افزود:این استان با داشتن بیش از 937 کیلومتر مرزدریایی فرصت‌هایی مهم در حوزه تجارت، صید و صیادی، آبزی‌ پروری، صنایع دریایی و گردشگری دریایی فراهم کرده است.
وی افزود: تولید بیش از 70 درصد گاز، 70 درصد نفت فلات قاره، 14 درصد کل نفت خام کشور، صادرات بیش از 90 درصد نفت خام و میزبانی از صنایع مختلف پارس جنوبی از مزیت‌های استان بوشهر است.
سالاری با بیان اینکه 30 واحد پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی استقرار دارد گفت: بزرگترین واحد متانول جهان در شهرستان دیر مستقر است که تا سه ماه آینده وارد مدار تولید می ‌شود و نقشی مهم در اشتغال مردم منطقه و استان بوشهر دارد.
وی تولید محصولات کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: تولید 600 هزارتن گوجه فرنگی خارج از فصل، محصولات صیفی‌ و خرما از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در حوزه کشاورزی است.
استاندار بوشهر با تاکید بر پیوند بیشتر پارس جنوبی با مناطق پیرامونی گفت: استان بوشهر میزبان صنایع پارس جنوبی است که لازم است پیوند این صنعت با محیط پیرامونی و جامعه میزبان مستحکم ‌تر شود تا عایدات مردم از آن افزایش یابد.
سالاری با اشاره به اینکه پرورش آبزیان از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر است گفت: علاوه بر پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس به ظرفیت شش هزار تن با سرمایه‌گذاری 900 میلیارد ریال در پشت سد رئیسعلی دلواری اجرا شده که ذخیره سازی بچه ماهی در آن بزودی عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط بزودی عملیات اجرایی طرح پرورش ماهی در قفس درخلیج فارس با ظرفیت 20 هزار تن و سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد ریال در شهرستان تنگستان آغاز می‌ شود که نقشی مهم در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه دارد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه تجارت دریایی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است تاکید کرد: زندگی 15درصد مردم این استان در تجارت سنتی وابسته به فعالیت‌های دریایی است.
سالاری در باره تدوین پیش نویس آئین‌ نامه طرح ساماندهی ته ‌لنجی در استان بوشهر گفت: کلیات این آئین ‌نامه در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب و در زمان حاضر در هیات دولت در حال بررسی است که با تصویب آن مشکل معیشتی ساحل‌ نشینان استان بوشهر برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح نخلستان در استان بوشهر افزود: کلیات این طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مصوب شده و با تکمیل آن تحولی مهم در حوزه کشاورزی بویژه در بخش نخیلات دشتستان ایجاد می ‌کند.
استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری دریایی از مزیتهای استان بوشهر است در زمان حاضر 9 طرح دهکده گردشگری در استان مصوب شده که دهکده گردشگری دریایی بوشهر اجرا و برخی از طرح‌ های دیگر نیز عملیاتی شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.