به گزارش ایرنا، سرهنگ احمد موحد روز سه شنبه درجلسه هماهنگی استقبال از شهدای گمنام در بوشهر گفت: از این شمار پیکرهای 2 شهید در شهر بادوله شهرستان دشتی و یک شهید در مجتمع امام خمینی (ره) منطقه دوم نیرو دریایی سپاه در بوشهر تشییع و تدفین خواهند شد.
وی افزود: یکی از شهدای گمنامی که در شهر بادوله به خاک سپرده می شود 44 ساله بوده و در عملیات خیبر، جزیره مجنون و شهید دیگر 21 ساله در عملیات بدر، شرق دجله و شهید مجتمع امام (ره) 17 ساله، در عملیات بدرشرق دجله به شهادت رسیده اند.
موحد اظهار کرد: هم اینک پیکرهای 124شهید گمنام در 44 یادمان در استان بوشهر به خاک سپرده شده است که با شهدای جدید این شمار به 127 شهید و 46 یادمان افزایش می یابد.
وی بیان کرد: تاکنون 27 یادمان شهدا ساماندهی شده است و مابقی نیز در دست اقدام است.
موحد ادامه داد: 11 شهید ازاین میزان در گلزار شهدا و 113 شهیدخارج از گلزار در یادمان های شهدای گمنام به خاک سپرده شده اند.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان بوشهر گفت: انتظار می رود که برنامه استقبال مانند گذشته به نحو مطلوب و شایسته شهدا انجام شود .
موحد افزود: شهدا ساعت هشت صبح روزشنبه 21 اسفند ماه امسال در سالن پروازهای خارجی فرودگاه بوشهر استقبال و در روز یکشنبه 22 اسفندماه مصادف با روز وفات ام البنین(س) در بادوله و مجتمع حضرت امام(ره) منطقه دوم دریایی سپاه بوشهر تشییع خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین مراسم شب وداع با شهدا نیز شب قبل از تدفین آنها برگزار می شود.
مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری بوشهر گفت: شهدا همانند همه انسانها دارای جسم بودند ولی از هوای نفس خود گذشتند.
عبدالله یونسی افزود: شهدا ناظر به اعمال ما هستند و ما باید جوابگوی از خود گذشتگی آنها باشیم.
وی اظهار کرد : در تاریخ ایران درهر دوره حکومت ها بخشی از خاک کشور را به دست دشمنان دادند ولی در دوران هشت سال دفاع مقدس ذره ای از خاک به دست دشمن نیفتاد که ناشی از همت و از خود گذشتگی شهدا و جامعه ایثارگران است.
یونسی اضافه کرد: برای گرامیداشت برگزاری مراسم استقبال از شهدا همه دستگاه های اجرایی شرکت داشته باشند تا میثاق دوباره ای با امام(ره)، شهدا و رهبری باشد.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.