به گزارش ایرنا، احمد لطفی روز سه شنبه به مناسبت21 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد یکهزار و 547 نفر زیر پوشش و مابقی از مددجویانی هستند که به شکل موردی خدمات دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به توانمند شدن مددجویان و خارج شدن آنها از چتر حمایتی کمیته امداد، اکنون جامعه آماری مددجویان استان بوشهر 15 درصد کاهش نشان می دهد.
لطفی اظهار کرد: براساس توافق با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با فراگیری آموزشهای متناسب با صنایع مورد نیاز به مراکز کاریابی برای اشتغال به این تاسیسات معرفی می شوند.
وی یادآور شد: تاکنون 400 نفر از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر به مراکز کاریابی استان معرفی شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پراخت وامهای کم بهره اشتغال به یکهزار و 582 نفر و 250میلیارد ریال نیز از منابع داخلی این نهاد حمایتی برای اشتغال مددجویان تامین اعتبار شده است.
وی در باره ارائه خدمات بیمه های اجتماعی به مددجویان کمیته امداد گفت: براساس برنامه ریزیها برخی از زنان سرپرست خانوار و افرادی که طرح اشتغال آنها موفق بوده از خدمات بیمه های اجتماعی بهره مند می شوند.
لطفی اظهار کرد: در این ارتباط حق بیمه چهار هزار و 23نفر از جامعه هدف تاکنون پرداخت و ازاین محل 100 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در استان بوشهر توانمند شدند.
وی با اشاره به مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد گفت: 25 درصد از خانوارهای زیر پوشش این نهاد از داشتن مسکن و یا مسکن مناسب محروم هستند که تلاش می شود در یک دوره 3 تا 5 ساله با استفاده از ظرفیت خیران، خانوارها و دولت این مشکل برطرف شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در سال جاری 2 هزار و 500 خانواده زیر پوشش این نهاد از مزایای مسکن در استان بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: همچنین در طرحی مشترک با سپاه ساخت یکهزار و 121واحد مسکن روستایی در 380 روستای استان اجرا می شود که تاکنون 60 درصد کار اجرا شده است.
لطفی اضافه کرد: 47 میلیارد ریال از منابع داخلی کمیته امداد در بخش مسکن هزینه شده است.
وی با اشاره به بخش فرهنگی گفت: چهار هزارو 875دانش آموز در استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 212 نفر ازاستعدادهای درخشان هستند که در مراکز شبانه روزی به آنان خدمات ارائه می شود.
لطفی یادآور شد: همچنین یکهزار و چهار نفر نیز دانشجو و طلبه زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند که از این تعداد 250 نفر در دانشگاههای دولتی و 90 نفر نیز بعنوان نخبه شناسایی شده اند.
وی ارائه خدمات بهداشتی به 27هزار و 903نفر، کمک 17میلیارد ریالی خیران بومی در قالب طرح رضوان، ارائه خدمات حقوقی به یکهزار و 802نفر، انعقاد قرارداد بیمه برای همه خانوارهای زیرپوشش برای جبران خسارت درصورت بروز حوادث غیرمترقبه، جذب 27میلیارد ریال از محل دریافت صدقات، کمک به یکهزار و 120بیمارصعب العلاج در قالب طرح شفا و صرف سالانه هشت میلیارد ریال برای آنان را از جمله خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد عنوان کرد.
لطفی در مورد تامین جهیزیه گفت: امسال برای 2هزار و 217 زوج با اعتبار 72میلیارد ریال جهیزیه تامین شد.
وی یادآور شد: علاوه براین در کارمشترکی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه 700 جهیزیه تامین و درقالب طرح کوثر نیز خیران هفت میلیارد ریال برای تامین جهیزیه پرداخت کردند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.