به گزارش ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر در این آیین در پارک جنگلی بنه گز از توابع شهرستان تنگستان گفت: این گونه های درختی از گونه های مقاوم به خشکی، گیاهان دارویی، زینتی و آپارتمانی است که در طول هفته منابع طبیعی کاشته می شود.
سهیل مهاجری افزود کرد: استفاده هر چه بیشتر از همکاری مردم در اجرای پروژه های منابع طبیعی با تشکیل تشکلهای غیر دولتی از برنامه های این اداره کل است.
مهاجری اظهار کرد: همچنین برای حفاظت از منابع آب و خاک اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز از دیگر ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ویبیان کرد: با توجه به حضور خیران در عرصه های مختلف و شرایط خاص استان، خشکسالی های پی در پی حضور خیران حفاظت از آب در این استان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مهاجری، حرکت به سمت دانش محور بودن فعالیت ها و توجه به اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد.
استاندار بوشهر نیز گفت: با بهره گیری از تسهیلات صندوق ذخیره ارزی و منابع داخلی بانکها طرح‌های اشتغال‌ زایی در روستاهای استان بوشهر با همکاری دهیاران اجرا می‌ شود.
مصطفی سالاری افزود: برای ایجاد اشتغال در روستاها لایحه اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانکها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت در روستا با طرح‌های جنگل‌کاری گره خورده است اضافه کرد: جایگاه و اهمیت جنگل‌ کاری و حفاظت و حراست از آن رسالت و وظیفه همگانی است که باید همه مردم در این عرصه کمک کنند.
سالاری اضافه کرد: حمایت ازطرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌ داری از اولویت های استان بوشهر است.
استاندار بوشهر با تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های اشتغال ‌زایی در بوستان‌های جنگلی و روستاها گفت: در راستای توسعه طرح‌های گردشگری و تفریحی طرح‌های اشتغال‌ زایی در مناطق مختلف استان بوشهر طراحی و برنامه ‌ریزی شده است.
سالاری بیان کرد: دهیاران برای اجرای طرح‌های اشتغال ‌زایی روستایی بر اساس ظرفیت و قابلیت مناطق روستایی طرح‌های خود را ارائه دهند.
وی، اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های عمران روستایی، استفاده از امکانات روستاها و بهره‌برداری از ظرفیت روستاها را از برنامه‌های مهم برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی عنوان کرد.
سالاری، توسعه طرح‌های آبرسانی در روستاها و شهرهای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت انتقال آب از خط آبرسانی کوثر به شهرها و روستاهای استان بوشهر افزایش می‌‌یابد.
در پایان این مراسم استاندار و سایر مسئولان اقدام به غرس نهال کردند.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* ا نتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.