به گزارش ایرنا، عبدالحسین ناصری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین دوره مسابقات هفته قرآن و عترت در رشته‌های قرائت، تحقیق، ابتهال و تواشیح با رقابت 120 برگزار شد.
وی بیان کرد: نفرات برگزیده این دور از مسابقات در جشنواره اختتامیه روز قرآنی بوشهر 16 اسفند با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و ملی تجلیل می شوند.
ناصری ادامه داد: محمد جماله، سید وحید حسینی و سید حامد ابطحی در رشته قرائت تحقیق در بخش آقایان و زهرا کشاورز، الهه اعتمادی‌نژاد و نرجس شریف زادگان در بخش خانم‌ها به ترتیب حائز مقام نخست تا سومی مسابقات هفته قرآن و عترت استان بوشهر شدند.
ناصری افزود: رضا قائدی، سید عبدالمطلب حسینی و جعفر احمدی به ترتیب مقام اول تا سوم رشته ابتهال را کسب کردند.
وی گفت: در بخش رشته تواشیح گروه های تواشیح سبحان شهرستان بوشهر، گروه تواشیح حنان آموزشگاه شهید سلحشورنژاد شهر بوشهر و گروه تواشیح حیدر آل طاها بندر محمد عامری شهرستان تنگستان رتبه نخست تا سوم را کسب کردند.
هفته منتهی به سالروز آیت الله متقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) به نام هفته قرآن و عترت استان بوشهر نامگذاری شده است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال 1211 هجری شمسی درشهر اهرم بوشهر متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند وسپس عازم عراق شد.
معتقد اهرمی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال 1340 هجری قمری در سن 88 سالگی درگذشت.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.