مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بوشهر روز جمعه در این ارتباط در گفت و گو با ایرنا گفت: در هفته نکوداشت بوشهر ویژه برنامه های مختلفی در سطح این شهر برگزار می شود.
فاطمه صفری زاده افزود: از آیین های بزرگداشت هفته بوشهر باید نهایت استفاده برای معرفی آداب و رسوم این کهن دیار انجام شود.
وی با بیان اینکه امسال نهمین سال برگزاری روز بوشهر است گفت: سمینار پژوهشگاه و کسب و کار آنلاین در منزل از جمله برنامه های بزرگداشت روز بوشهر است .
وی همچنین از فعالیت کارناوال‌های شادی در هفته بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این کارناوال‌ها مردم را به سمت محل برگزاری جشن شبانه که در پارک شورا برگزار می‌شود هدایت می کنند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بوشهر افزود: تقدیر از دانش‌آموختگان مدرسه سعادت، جشنواره اولین‌ها، نمایشگاه دستاوردهای شهرداری، رونمایی از کتاب دکتر حمیدی، کشت 16 درخت برای شهدای آتش‌نشان ویژه روزدرختکاری از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته بوشهر است.
صفری زاده اضافه کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی، برگزاری برنامه آوا و نما، طراحی بافت تاریخی در دانشگاه الزهرا توسط دانشجویان این دانشگاه و مسابقه آشپزی از دیگر برنامه هایی است که در هفته نکوداشت بوشهر برگزار می شود.
وی گفت: پیاده‌روی خانوادگی، کشتی سواری ، بازی‌های بومی محلی، فوتبال محلات، نمایش سوارکاران، صخره نوردی، تنیس، دو نیمه ماراتن از جمله برنامه‌های ورزشی پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته بوشهر است.
صفری زاده معرفی چهره ماندگار و شهروند افتخاری را یکی از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: ملاک انتخاب چهره ماندگار و شهروند افتخاری از نظر سطح علمی فرهنگی شناخته شده در استان و هم کسب امتیاز در کارگروه های تخصصی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در ارتباط با غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت آغاز نکوداشت هفته بوشهرگفت:امنیت کنونی مردم ایران اسلامی، حاصل جانفشانی ایثارگران، شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
اصغر گورکی افزود: تکریم خانواده شهدا و سرکشی به آنها نیز می‌تواند نوعی قدرشناسی از زحمات فرزندان شهید این خانواده‌ها باشد که باید از مسئولان بطور جد دنبال شود.
18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بنام روز بوشهر نام گرفته و هر ساله در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت در شهر بوشهر برگزار می شود.
7212 / 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.