به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی شامگاه چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: فرهنگ یک ظرفیت داخلی ارزشمند برای کشور است که نیاز به قطعه، منابع انسانی و ارز خارجی ندارد، با این وجود به میزان ارزشمندی این بخش به آن بها داده نمی شود.
وی بیان کرد: در قانون بودجه سال آینده نیز به دلیل اینکه تیم کاری جدید وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی زمانی آغاز بکار کرد که لایحه بودجه سال آینده تقدیم مجلس شده بود، نیازهای این وزارتخانه به نحو مطلوب دیده نشده است.
حسینی یادآورشد: اگر حوزه فرهنگ تامین اقتصادی نشود، بخوبی نمی توان آن را اداره کرد، ولی با این وجود باید سعی شود جنبه اقتصادی بر جنبه فرهنگی کار غلبه نکند.
وی در ارتباط با پروژه های نیمه تمام وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشکلی که در بیشتر دولت های گذشته رخ داده این است که بطور متوالی پروژه هایی را آغاز و با این کار اعتبارات موجود را تکه تکه کردند.
حسینی افزود: 85 درصد بودجه کشور جاری و مابقی صرف کارهای عمرانی می شود و این نشان کمبود اعتبار جدی برای اجرای پروژه های عمرانی است.
وی ادامه داد: همچنین هفت میلیون نفر جمیعیت کشور از 85 درصد بودجه جاری کشور بهره مند می شوند و مابقی جمعیت کشور تنها از 15 درصد بودجه طرحهای رفاهی و عمرانی بهره مند می شوند.
حسینی بیان کرد: با این وجود هفت میلیونی که 85 درصد بودجه جاری کشور سهم آنهاست، از 15 درصد بودجه طرحهای عمرانی و رفاهی نیز بهره مند هستند.
معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید اصلی بر تکمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمام در سطح کشور است.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر 12 پروژه نیمه کاره دارد که مقرر شد با همکاری و مساعدت استانداری بوشهر 2 پروژه ای که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال آینده به بهره برداری برسد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.