سید هادی حسینی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا دربوشهر افزود: همچنین فرهادی نشان داد که کسی نمی تواند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد.
وی بیان کرد: فرهنگ اصیل ایرانی بدلیل اینکه در بستر تاریخ ریشه و جای دارد، خشکاندن آن بدست دیگران یک امر غیرممکن است.
حسینی تاکید کرد: فرهنگ ایرانی، اصیل آمیخته با اسلام ناب محمدی و فاخر و ارزشمند در سطح دنیاست.
وی با تقدیر از فرهادی بعنوان برنده دو جایزه اسکار گفت: اصغر فرهادی و امثال این هنرمند برجسته همواره در تاریخ کشور بروز ظهور داشته و خواهند داشت.
حسینی افزود: ممکن است هنرمندان ایرانی در عرصه ای از تاریخ نادیده گرفته شده باشند، ولی با این وجود جوانان برومند ایران زمین همواره توانستند با کار خارق العاده توان و شایستگی های خود را در عرصه های جهانی اثبات کنند.
وی گفت: به عنوان خادم کوچکی از ملت بزرگ ایران از گروه اصغر فرهادی و جوانان فرهیخته ایرانی تقدیر می کنم.
اصغر فرهادی بتازگی با حضور پیدا نکردن در آئین ویژه دریافت جایزه اسکار خود برای کارگردانی فیلم 'فروشنده' اعتراض خود را به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا (دونالد ترامپ) مبنی بر ممنوعیت ورود مردم هفت کشور اسلامی از جمله ایران به آمریکا را نشان داد.
فیلم 'فروشنده' ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، موفق به کسب جایزه بخش بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و نهمین آیین اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) شد.
این دومین اسکار فرهادی و سینمای ایران است و وی در سال 2012 نیز برای فیلم 'جدایی نادر از سیمین' موفق به کسب این جایزه و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شده بود.
اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن 2016 نیز جایزه بهترین فیلم نامه جشنواره فیلم کن، را برای نگارش فیلم نامه فروشنده دریافت کرد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.