حمیده ماحوزی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آیین از یازدهم تا شانزدهم اسفندماه برگزار با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای دولتی و موسسات مردمی برگزار می شود.
وی یادآورشد: برنامه های متنوع و گسترده ای از جمله مسابقات و جشنواره های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی با محوریت قرآن و عترت در هفته قرآن و عترت در سراسر استان بوشهر برگزار می شود.
ماحوزی ادامه داد: آیین افتتاحیه این هفته نیز روز چهار شنبه در مجتمع فرهنگی هنری ٩ دی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه قرآنی استان بوشهر برگزار می شود.
وی عنوان کرد: افتتاح نمایشگاه آثار منتخبان جشنواره های متنوع قرآنی همراه با نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای اسلامی و قرآنی از برنامه های جنبی این آیین است.
ماحوزی اظهار داشت: در آیینی تمامی منتخبانی که در سال ١٣٩٥ در سطح ملی و بین المللی با محوریت قرآن و عترت رتبه کسب کرده اند همراه با افراد خیر و مدیران قرآنی تجلیل می شوند.
وی گفت: برگزاری دومین یادواره شهدای قرآنی در ١٥ اسفندماه در حسینیه عاشقان ثارالله از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت در استان بوشهر است.
ماحوزی ادامه داد: غبار روبی مقبره میرزا معتقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) برگزاری چندین محفل قرآنی در شهرهای مختلف استان با حضور قاریان بین المللی و رونمایی از المان های شهری قرآن و عترت و نامگذاری یکی از بوستان های شهر بوشهر به نام قرآن و عترت از دیگر برنامه هفته قرآن و عترت در استان بوشهر است.
وی یادآور شد: آیین اختتامیه این هفته نیز در تاریخ ١٦ اسفندماه همزمان با روز قرآنی استان بوشهر ساعت ١٩ در مصلی جمعه بوشهر همراه با تجلیل از منتخبان جشنواره های قرآنی برگزار می شود.
هفته منتهی به سالروز آیت الله متقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدا) به نام هفته قرآن و عترت استان بوشهر نامگذاری شده است.
آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال 1211 هجری شمسی درشهر اهرم بوشهر متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج استان بوشهر گذراند وسپس عازم عراق شد.
معتقد اهرمی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس عربی و ادبیات ‌پرداخت و در سال 1340 هجری قمری در سن 88 سالگی درگذشت.
7212/ 6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.