به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آئین گفت: توجه معلمان و دانش آموزان به سلامت زیستی و بدنی لازم و ضروری است.
ناصر کرمی افزود: همه آحاد جامعه باید نسبت به سلامت بدن خود توجه داشته باشند و این مساله برای نسل آینده از اهمیتی مضاعفی برخوردار است.
وی تصریح کرد: امسال 90 هزار دانش آموز معادل 50 درصد جمعیت دانش آموزی استان بوشهر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: نخستین جشنواره ورزشی دانش آموزان استعدادهای درخشان استان با هدف ایجاد نشاط و شادابی در این مدرسه ها به مدت سه روز برگزار می شود.
حسن قلندری افزود: در این دوره از مسابقه ها600 دانش آموز دختر و پسر در 20 مدرسه استعداد درخشان در دو مقطع متوسطه اول و دوم شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: در کنار این مسابقه ها کارگاههای آموزشی نیز در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و سلامت دانش آموزان برگزار می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در بیماریهای خاص از جمله دیابت، نارسایی های کلیه و بیماریهای قلبی از جمله استانهای رکورددار است، تغییر سبک زندگی مردم به ویژه نسل جوان ضروری است.
کارشناس اداره استعدادهای درخشان استان بوشهرنیز گفت: دانش آموزان پسر مدرسه استعدادهای درخشان در رشته های فوتسال، والیبال، پینگ پنک و بدمینتون و دختران نیز در رشته های والیبال، فوتسال و بدمینتون باهم رقابت می کنند.
علی امامی افزود: خارج شدن مدرسه استعدادهای درخشان از تک بعدی و ترویج فرهنگ کارهای گروهی در مدرسه از جمله هدفهای برگزاری این جشنواره وزشی است.
در زمان حاضر سه هزار و 200 دانش آموز استان بوشهر در مدرسه های استعدادهای درخشان مشغول به تحصیل هستند و این جشنواره ورزشی بعنوان یک کار ابتکاری و برای نخستین بار در این مدرسه ها برپا شده است.
6047**خبرنگار: سیده نیره قیمی* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.