به گزارش ایرنا، سهیل مهاجری به مناسبت روز جهانی سازمان های مردم نهاد (ان جی او) افزود: تا کنون بیش از 10 سازمان مردم نهاد دوست دار طبیعت در استان بوشهر به ثبت رسیده است که بخشی از این سازمانها به صورت اختصاصی در حوزه منابع طبیعی فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر سمن ها در توسعه منابع طبیعی و محیط زیست به دنبال توسعه بیشتر سمن های مرتبط با منابع طبیعی در تمام شهرستانهای استان بوشهر هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: افزایش ارتقای فرهنگ منابع طبیعی، کاهش تجاوز به عرصه های طبیعی بدون تقویت همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد ممکن نیست.
وی گفت: بدون سمن ها و مردم نمی توان از منابع طبیعی به شکل کاملی حفاظت کرد و با حضور فعال آنها می توان از عرصه های طبیعی موجود برای نسلهای آینده محافظت کرد.
مهاجری اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده ثبت یک سمن در گذشته شاید بیش از یکسال طول می کشید اما در دولت تدبیر و امید در کمتر از چند ماه این کار انجام می شود و بتازگی نیز تشکیل تشکل ها در حوزه های محیط زیست و منابع طبیعی استان رشد خوبی داشته است.
وی تشکیل تشکلهای غیردولتی را در سطح جهان تجربه ای موفق عنوان کرد و گفت: تعیین یک روز بین المللی برای تمام سمن ها در نقاط مختلف دنیا برای به اشتراک گذاشتن تاثیرات مثبت فعالیت این سازمان ها بر جامعه را به فال نیک می گیریم.
روز 27 فوریه میلادی برابر با 9 اسفند به نام روز سازمانهای مردم نهاد (سمن) در دنیا نام گذاری شده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.