به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره برداری 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای و آغاز عملیات اجرایی 600 سامانه گفت: تلفات جاده ای اگرچه رو به کاهش است اما هنوز زیاد است و این مساله اخطاری است که باید از تمام ابزارها برای کاهش تلفات استفاده کنیم.
وی افزود: از دغدغه های اصلی طی سال های گذشته موضوع تلفات جاده ای بود که برای ملت ایران زیبنده نیست.
جهانگیری ادامه داد: جان انسان ها ارزش زیادی دارد و باید تلاش کنیم تا تلفات جاده ای کاهش یابد.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در گزارش های پلیس راهور اشاره شد که تلفات جاده ای از 27 هزار مورد در سال 84 به 16 هزار مورد در سال گذشته کاهش یافته که باز هم زیاد است.
جهانگیری کشور را نیازمند سامانه های هوشمند در همه بخش ها دانست و گفت: تصمیم جدی دولت، راه اندازی دولت الکترونیک به طور کامل در همه بخش ها است.
جهانگیری با اشاره به راه اندازی سامانه های هوشمند ثبت تخلفات جاده ای گفت: مردم بدانند تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی در وهله اول به افرادی آسیب می رساند که در آن مسیر درحرکت هستند.
وی افزود: حضور پلیس به منظور اعمال مدیریت است؛ سامانه های هوشمند کمک بزرگی برای پلیس هستند و به منظور اطمینان بخشی قادر به شناسایی متخلفین می باشند.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز از نظر زیرساخت ها به نقطه ای رسیدیم که سامانه ای به این گستردگی را حمایت می کند و باید تلاش کنیم در دیگر استان ها نیز هر چه سریعتر تکمیل شود.
جهانگیری با تقدیر از معاونین وزیر راه و شهرسازی به منظور راه اندازی چنین سیستمی گفت: آقای آخوندی از وزرای صاحب اندیشه است که همیشه دولت را کمک کرده اند و با ایجاد این سامانه ها در بخش های دیگر، حمل و نقل از شرایط بهتری برخودار خواهد شد.
وی در پایان از مردم خواست با توجه به قرار داشتن در آستانه عید نوروز برای سلامتی خود و خانواده رعایت مقررات را در بالاترین سطح انجام دهند و به پلیس و ماموران راهداری کمک کنند.
استاندار بوشهر در این آئین گفت: از 527 سامانه کنترل سرعت که امروز در سراسر کشور وارد مدار می شوند، سهم استان بوشهر 28 دستگاه است که در سه محور بزرگراهی بوشهر- برازجان - دالکی، چغادک - خورموج- کنگان- عسلویه و برازجان- گناوه به طول 510 کیلومتر نصب شده است.
مصطفی سالاری یادآورشد: علاوه براین 20 سامانه کنترل سرعت نیز در سال گذشته در 238کیلومتر از جاده های استان بوشهر نصب شده که نصب این دوربین ها باعث کاهش تعداد تلفات جاده ای از 73 به 35 تن شده است.
وی تاکید کرد: نصب سامانه های کنترل سرعت در محورهای مختلف ارتباطی استان بوشهر نقشی مهم در ایمنی و کاهش تلفات جاده ای دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده باید در یک دوره سه ساله یکهزار و 880 سامانه کنترل سرعت در 34هزار کیلومتر از جاده های اصلی کشور نصب شود.
حمید رضا علم افزود: استان بوشهر در بخش نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده ها پیشرو است به گونه ای که در 2 سال گذشته 20 سامانه در این استان نصب شده است.
وی بیان کرد: در 10 ماه امسال شمار تلفات جاده ای در محور گناوه - بوشهر از 18 تن با 89 درصد کاهش به 2 تن رسیده و در محور دیلم - گناوه نیز شمار تلفات از 35 به 15 تن رسیده است.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.