مهناز کاشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا دربوشهر افزود: مفاد 127و 42 قانون مدیریت خدمات کشوری در تضاد با قانون جامع حمایت از معلولان است و براین اساس بسیاری از دستگاههای اجرایی به قانون جامع حمایت از معلولان و جذب 3 درصد توجه نمی کنند.
وی اظهار کرد: با این وجود سازمان برنامه و بودجه همکاری مثبتی در زمینه جذب معلولان در دستگاههای اجرایی با سازمان بهزیستی دارد.
کاشی بیان کرد: با وجود اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری قانون های قبل از خود را منسوخ کرده ولی سازمان برنامه و بودجه برای همکاری با بهزیستی افراد معلولی را که در آزمونها قبول می شوند، می پذیرد.
وی گفت: در این ارتباط برای مصاحبه پزشکی و تطبیق شغل با شاغل معلول از معاونان حوزه توانبخشی استفاده می کند.
کاشی، با اشاره به مشوق ها و حمایتهای سازمان بهزیستی از نیروی کار ادامه داد: در زمان حاضر بیش از24 هزار نفر از معلولان و مددجویان کشور از سهم بیمه کارفرما، خویش فرما و یارانه ارتقای کارایی استفاده کرده اند.
کاشی یادآور شد: از این جمعیت به سه هزار و 250 معلول یارانه ارتقای کارایی پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی نیازمندیهای جامعه هدف را شناسایی واولویت بندی و در این ارتباط برنامه آموزش شغلی شامل مهارتهای زندگی، فنی و کسب و کار را تدوین کرده است.
کاشی با تاکید براینکه فرد معلول در جامعه رها نمی شود افزود: بعد از ارزیابی توانایی های جامعه پس از ارائه آموزشهای لازم پرداخت تسهیلات به صورت خوداشتغالی ومعرفی فرد به تعاونی یا کارفرما انجام می شود.
وی در باره مشوق های لازم برای اشتغال معلولان گفت: پرداخت تسهیلات به کارفرما براساس قوانین بودجه سالیانه با سرانه 150 میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی ویژه مناطق محروم در بخش های کشاورزی، خوداشتغالی و صنعت، معدن و تجارت تا سقف 300 میلیون ریال از جمله این مشوق هاست.
وی پرداخت تسهیلات بیمه ای و پرداخت یارانه ارتقای کارایی را از جمله دیگر مشوق های سازمان بهزیستی برای اشتغال مددجویان عنوان کرد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.