به گزارش ایرنا، مسعود غلامزاده روز دوشبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: با ارائه آموزش‌های لازم بین دانش‌آموزان افزایش میزان آگاهی‌های آنها در کاهش تولید پسماند از سیاست های راهبردی است .
وی یادآورشد: دانش‌آموزان بوشهری برای شرکت در مسابقه باید آثار خود را تا روز 25 اسفندماه به مدارس خود ارائه کنند.
غلامزاده فر افزود: آثار برگزیده در دوم اردیبهشت ماه سال آینده در نمایشگاهی در معرض دید شهروندان قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهریادآورشد: در این راستا و با استفاده از توان فنی کارشناسان حوزه پسماند، در قالب ایجاد نمایشگاه، مسابقات و جشنواره‌ها، فضایی جذابی نیز برای دانش‌آموزان در سطح مدارس شهر بوشهر ایجاد شده که این امر به ارتقا فرهنگ مدیریت پسماند کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: در کنار آموزش دانش‌آموزان والدین آنها نیز در قالب نشست های انجمن اولیا و مربیان با نحوه آموزش مدیریت پسماند به دانش‌آموزان آشنا شده که این نشست ها نیز در جهت فرهنگ‌سازی و تفکیک پسماند از مبدا تاثیر تاکنون تاثیرات مثبت فراوانی داشته است.
غلامزاده فر یادآورشد: باتوجه به افزایش استفاده افراد جامعه از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی،به دنبال استفاده از این ظرفیت برای آشنایی بیشتر گروه‌های هدف با موضوع پسماند و مصرف مواد بازیافتی برنامه های در دست اقدام است .
وی گفت:با ایجاد تشکل‌های دانش‌آموزی تحت عنوان حامیان بازیافت و یاوران بازیافت در مدارس،الگوی جدیدی از آموزش چهره به چهره توسط دانش‌آموزان برای دانش‌آموزان تهیه و تدوین شده است که می‌تواند درصرفه‌جویی از منابع با کم‌تر کردن میزان پسماند و تفکیک پسماند تر و خشک مفید باشد.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.