به گزارش ایرنا، نماینده حوزه پرورشی آموزش وپرورش دراین نشست گفت: استان زرخیر بوشهر دارای منابع عظیم خدادادی است که باید همه مردم این استان از آن نفع ببرند.
لیلا نصرتی افزود: مساعدت های مالی پارس جنوبی باید به فرهنگیان و مدارس این شهرستان تعلق گیرد و تنها مختص به مناطق درجوار آن نباشد.
وی اضافه کرد: نبود نیروی موردنیاز تخصصی پرورشی، کمبود شدید نیروی خدماتی، اختصاص اعتبار به اردوگاه گردشگرپذیر شهدای دانش آموزی گناوه و پرداخت هزینه های رقابت های فرهنگی و هنری از دیگر مسایل و مشکلات حوزه پرورشی است.
فاطمه مرادی نماینده دانش آموزان شهرستان گناوه گفت: دانش آموزان این شهرستان دارای استعدادهای شگرفی هستند که نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.
وی، کمبود سالن های ورزشی برای دختران ، بکارگیری مشاوران و دبیران مجرب در پایگاههای کنکور و تجهیز آزمایشگاهها از عمده نیازهای دانش آموزان این شهرستان است.
نماینده مدیران آموزشگاههای غیردولتی گفت: باتوجه به اینکه فضای آموزشی محدود از عمده مشکلات این مدارس است از مسئولان انتظار داریم فضاهای آموزشی مدارس دولتی را در اختیار قرار دهند.
حسین محمدزاده افزود: پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین و بلاعوض و دراختیار قراردادن زمین های با کاربری آموزشی برای احداث مدارس غیر دولتی کمک شایانی در ارتقای سطح آموزشی و پرورشی این مدارس خواهد کرد.
نماینده مدیران مدارس دولتی گفت: کمبود سرانه مدارس بویژه نقاط حاشیه نشین که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند به معضلی تبدیل شده که انتظار داریم دراین زمینه مسئولان چاره اندیشی کنند.
مسعود حسین زاده افزود: قادرنبودن در پرداخت هزینه های آب و برق مدارس و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در مدارس بویژه هنرستان و دیر رسیدن کتابهای درسی و پرداخت نشدن بموقع حقوق معلمان حق التدریسی از دیگر مشکلات است.
نماینده اولیای مدارس نیز از حمایت و مساعدت های استاندار بوشهر در اختصاص اعتبار به برپایی کلاس های کنکور دانش آموزان گفت: باتوجه به اینکه شهرستان پیشانی صنعت گردشگری استان بوشهر است باید به آموزش و پرورش که در زمینه اسکان میهمانان نوروزی خدمات رسانی می کند، نگاه خاصی شود.
ایرج حیاتی افزود: مدارسی که مشرف به خیابان و بازار اصلی این شهر هستند، موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به تجاری دارند که با محقق شدن آن، کمک شایانی در زمینه درآمدزایی برای آموزش و پرورش خواهد داشت.
وی خواستار یک مرکز رفاهی و خدماتی برای فرهنگیان این شهرستان شد.
داریوش دشتی زاده نماینده دبیران نیز استفاده از نیروهای انسانی مجرب و متعهد را ضروری دانست و خواستار رسیدگی به معیشت فرهنگیان که در تعلیم وتربیت فرزندان جامعه و سرنوشت کشور سهم بسزایی دارند، شد.
در پایان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر پاسخ نظر نمایندگان را داد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.