به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز دوشنبه درنشست هم اندیشی با فرهنگیان شهرستان گناوه افزود: مشارکت فکری، همراهی و همدلی و همکاری و حضور فیزیکی در کنار معلم و استفاده از نظر و پیشنهاد آنان در تصمیم گیری ها از مهم ترین رسالت اولیاست که باید به آن اهتمام جدی داشته باشند.
وی اظهارکرد: در برهه کنونی با وجود آسیب های اجتماعی که در سر راه دانش آموزان نظیر فضاهای حقیقی و مجازی وجود دارد مشارکت و همراهی اولیا لازم است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: مدیران و معلمان مدارس نیز در برابر آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کند، نقش بسزایی دارند که برگزاری کلاس های آموزش خانواده جذاب و متنوع می تواند اثربخش باشد.
وی با گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی آموزش وپرورش و هفته تربیت اسلامی افزود: با توجه به نقش و رسالت مهم مربیان پرورشی درحوزه تعیلم وتربیت ایجاب می کند که سایر همکاران و معلمان در کنار مطالب درسی به حوزه پرورشی کمک کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر ادامه داد: درحالی که سیستم آموزشی ممکلت از 2 واژه آموزش و پرورش تشکیل شده در بیشتر کشورها از یک واژه تعلیم بنا نهاده و به اخلاقیات و معنویات توجهی ندارند.
وی گفت: در نظام آموزشی کشور هر معلمی که پا به کلاس درس می گذارد در کنار محتوای درسی نکات اخلاقی و معنوی را متذکر می شود.
کرمی افزود: در هرجامعه ای اگر اخلاقیات و معنویات در انسان رشد نکند و بصورت تک بعدی در زمینه علم رشد کند به سمتی پیش خواهد رفت که امروزه بزرگترین جنایت های تاریخ از دست عالمان بی تعهد انجام می گیرد.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: در چندسال اخیر وضعیت فضاهای آموزشی نسبت به بقیه شهرستان های استان بهتر شده که خیرین در این زمینه اثرگذار بوده اند.
اسکندراحمدی افزود: در زمینه فضاهای ورزشی برای پسران نیز رشد خوبی یافته و تنها دانش آموزان دختر با کمبود فضا مواجه هستند که برای برطرف کردن این مشکل احداث دو سالن در دستور کار است.
وی اظهارکرد: دانش آموزان این شهرستان در یک سال اخیر به مقام های خوبی در رقابت های فرهنگی و ورزشی و علمی نایل و در کنکور نیز رشد خوبی شاهد بودیم.
مدیر آموزش وپرورش گناوه گفت: دو پروژه مهم و بزرگ شامل مرکز خدمات رفاهی و سالن اجتماعات در دست احداث است.
وی، به مهم ترین مشکلات و نیازها نیز اشاره کرد و افزود: پایین بودن و پرداخت نشدن بموقع سرانه آموزشی، قادرنبودن مدارس در پرداخت برق و آب، راه اندازی درمانگاه و دانشگاه فرهنگیان و سهم ویژه برای اسکان فرهنگیان در مشهد مقدس از عمده آنهاست.
دراین نشست نمایندگان فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا به بیان مسایل و مشکلات حوزه های خود پرداختند و درپایان سرود دانش آموزان دختر استثنایی ارم اجرا و از خانواده شهید یوسف دشتی، مربیان پرورشی و تربیت بدنی تجلیل شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 92 هزارنفر جمعیت 18 هزار دانش آموز دارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.