به گزارش ایرنا، سعید الفتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نسلی که آینده می خواهد سکان دار سینمای کشور باشد باید همین امروز مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: کارگردانان بزرگ سینما مانند کیارستمی و مجیدی ابتدا از فیلم کوتاه و مستند کار خود را شروع کردند و همین ایجاب می کند جوانانی که در این مسیر وارد شده اند، حمایت جدی شوند.
الفتی ادامه داد: در این ارتباط تقویت زیرساخت ها یک ضرورت است که سینمای جوان یکی از این زیرساخت ها برای توجه به خلاقیت و استعدادهای نهفته در جوانان است.
وی بیان کرد: در حوزه سینما، موسیقی، تئاتر و هنر تجسمی در استانهای کشور از جمله بوشهر هنرمندان مستعد فراوانی داریم که این امر نشان از علاقه خاص جوانان ایرانی به مقوله فرهنگ و هنر است.
الفتی گفت: ما نیز به عنوان مسئولان نظام در برابر این قشر مستعد و علاقه مند موظف به هر نوع همکاری و کمک هستیم.
وی افزود: فرهنگ و هنر به نوعی نماد از فرهنگ جامعه تلقی شده و جوانان نیز در واقع نمادی از ارزش های دینی و ملی جامعه قلمداد می شوند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به برگزاری پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در بوشهر گفت: مسئولان این نمایشگاه مسئولیت سنگینی عهده دار بودند که با عشق و علاقه فراوان به این کار تاکنون فعالیت های ارزنده ای داشته اند.
الفتی تاکید کرد: این عشق و علاقه نشان می دهد که باید توجه به این بخش افزایش پیدا کند و یک انسجام سازمان یافته ای برای جوانان درگیر کار این نمایشگاه ایجاد کنیم.
پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای فیلم سینمای جوان با نام 'خلیج فارس' که از روز یکشنبه دربوشهر آغاز شده به مدت سه روز ادامه دارد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.