به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و مبارزه باموادمخدر افزود: اقدامات انجام گرفته برای کاهش آسیب ها تنها نباید منجر به ارائه گزارش و آمار شود.
وی اضافه کرد: بررسی برای اینکه اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب ها تا چه میزان تاثیرگذار واقع شده ضروری است.
سالاری با اشاره به راه اندازی مرکز رصد اجتماعی در استان بوشهر گفت: با تحقق این مهم آسیب ها و روند کاهشی یا افزایش آنها در گذر زمان به نحو مطلوبی مشخص می شود.
وی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی و بویژه اعتیاد صرف اینکه به سراغ معتادان برویم به نتیجه مطلوبی نمی رسیم بلکه باید پیشگیری در همه قشرهای جامعه بجد مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر تاکید کرد: در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد باید به نحو مطلوبی استفاده شود.
وی افزود: بررسی اقدام های انجام شده برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند تا با شناسایی اقدام های تاثیرگذار میزان انجام آنها افزایش و تعمیم بیشتری پیدا کند که این بهره وری در زمینه کاهش آسیب ها را به دنبال دارد.
سالاری ادامه داد: در بخش های زیادی در حوزه کار عمرانی پیشرفت خوبی داشتیم و این امر به تنهایی نمی تواند عملکرد موفقی به دنبال داشته باشد.
وی گفت: برای نمونه در زمینه سنجش میزان موفقیت یک مرکز دانشگاهی نباید دیوار و ساختمان های احداث شده در آن مرکز بررسی شود بلکه رسالت اصلی یک دانشگاه کیفیت آموزش و میزان معرفی نیروی مورد نیاز بازار کار است.
سالاری یادآور شد: ساختمان و کلاس ها تنها ابزاری برای انجام رسالت دانشگاه است و اینکه دانشگاه در ارائه عملکرد خود تنها به میزان کارهای عمرانی انجام شده بپردازد بدین منزله است که آن مرکز از رسالت اصلی خود غافل مانده است.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در موضوع کودک و همسر آزاری استان بوشهر در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشته تا جایی که رتبه نخست کشور در ارتباط با این موضوع در سطح کشور دارا هستیم.
عباس برزگرزاده با اشاره به کاهش 13 درصدی خودکشی در 9 ماه سال جاری در استان بوشهر یادآورشد: میزان این آسیب اجتماعی در این استان نسبت به میانیگن کشوری پایین تر است.
وی گفت: در ارتباط با میزان وقوع جرائم خشن نیز در استان بوشهر کاهش خوبی مشاهده می شود.
برزگرزاده در ارتباط با اعتیاد به موادمخدر بیان کرد: استان بوشهر از این لحاظ در وضعیت سبز قرار دارد که این وضعیت نشان از کاهش آمار و پایین بودن افراد مبتلا به مصرف موادمخدر است.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.