به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در آئین تودیع و معارفه بخشدار مرکزی بوشهر گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از نخبگان و افتخارات حوزه علمیه بود که با فکر و اندیشه بلند سازندگی باعث آبادانی کشور شد.
وی با بیان اینکه هاشمی، هاشمی است، بیان کرد: پس از ارتحال امام راحل آئین تشییع جنازه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بزرگترین تجمع مردمی بود و مردم با حضور در این آئین قدردانی خود را از آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند.
گراوند با اشاره به برگزاری آئین تکریم آیت الله هاشمی رفسنجانی در قم و حضور انبوه مردم گفت: این افتخاری برای حوزه علمیه و جامعه اسلامی است که مردم اینگونه برای قدردانی از خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی حاضر شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: باید از این وحدت، همدلی، وفاق و اتحاد ملی ایجاد شده در جامعه که نمود آن در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی به نمایش گذاشته شد، بهره گرفت.
وی اظهارکرد: فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی ضایعه سنگینی برای نظام جمهوری اسلامی است ولی نام ایشان با انقلاب، جمهوری اسلامی، شهدا، امام شهدا و مقام معظم رهبری گره خورده و جاودانه است.
گراوند اظهار کرد: به طور یقین آیندگان وقتی زندگی هاشمی رفسنجانی را مطالعه کنند به بزرگی این شخصیت پی خواهند برد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت و همدلی همه گروههای سیاسی از هدفهای مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود گفت: در سایه وحدت و همدلی است که می توان به قله های سعادت رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآور شد: مردم در تکریم آیت الله هاشمی رفسنجانی عاشقانه آمدند و باید از این روحیه بهره گرفت.
گراوند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت یازدهم در شرایطی که بی سابقه ترین تحریم های ظالمانه علیه نظام بود ،تشکیل شد ولی با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش و تدبیر دولت این توطئه های سازمان یافته جهان استکبار را پشت سر گذاشتیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: ایجاد نشاط، امید و وفاق گروه های سیاسی از جمله بهترین دستاوردهای دولت یازدهم است.
گراوند با تاکید براینکه دولت یازدهم فراجناحی است اظهار کرد: تلاش دولت تدبیر و امید بهره گیری از ظرفیت جناحهای سیاسی مختلف بوده است.
وی گفت: حضورگروه های مختلف سیاسی در دانشگاهها و فعال کردن خانه احزاب بعنوان یک تشکل صنفی و جایی برای تبادل نظر و گفت و گوی حزبهای مختلف که منجر به نشاط سیاسی شده است، از افتخارات این دولت به شمار می رود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به برجام بیان کرد: برجام توطئه دشمن را نقش برآب کرد و با هدایتهای رهبرمعظم انقلاب، تدبیر رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده به وقوع پیوست.
گراوند اظهار کرد: ورود یک فروند هواپیمای ایرباس به کشور از دستاوردهای مهم برجام است که در طول یک پروسه زمانی پول آن پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: برجام نتایج مثبتی داشته و خواهد داشت و در مقابل عهد شکنی های طرف مقابل نیز جمهوری اسلامی ساکت نمی ماند.
گراوند گفت: جامعه امروز بالغ و آگاه و درست را از نادرست تشخیص می دهد، دولت تدبیر و امید متعلق به نظام جمهوری اسلامی و امروز دنیا در مقابل ایران سرتعظیم فرود آورده است.
گراوند، توجه به آسیب های اجتماعی، اجرای طرح بیمه سلامت، ایجاد امنیت در کشور در شرایطی که خاورمیانه کانون ناامنی است، کنترل تورم و رشد اقتصادی را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی برگزاری نشست های هم اندیشی، اجرای طرح امید اجتماعی و ستارگان امید برای تربیت نیروی متخصص، اجرای طرحهای مهم از جمله دهکده گردشگری و طرحهای اقتصادی مهم را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر معرفی کرد.
فرماندار بوشهر گفت: تکریم ارباب رجوع از موارد مهم و مورد نظر دولت یازدهم است که در ارتباط علاوه بر سامانه سامد سامانه 10000373 نیز طراحی شده که مردم شهرستان بوشهر می توانند از این راه شکایتهای خود را اعلام و از همین سامانه نیز پاسخ خود را دریافت کنند.
عباس جمشیدی با اشاره به امنیت حاکم بر استان بوشهر افزود: امنیت حاکم براستان درنتیجه ارتباط مناسب، همدلی و همراهی همه اعضای شورای تامین استان به دور از هرگونه نگاه حزبی و سیاسی به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: در نتیجه این همدلی و همراهی تاکنون هیچ نشست و سخنرانی در شهرستان بوشهر لغو نشده است و همه نشست ها در کمال آرامش برگزار شده است.
جمشیدی اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی با توجه به اینکه بیشتر طلاق ها به دلیل نبود مهارتهای زندگی در یکسال اول زندگی اتفاق می افتد در همین راستا از اول بهمن طرح 'ارائه آموزش های پیش از ازدواج' به صورت اجباری در شهرستان بوشهر اجرا می شود.
وی یادآور شد: در شهرهایی که حاشیه نشینی دارند سرای محله مطرح است که قرار است در محله های جنوبی شهرستان بوشهر نیز این طرح اجرا شود.
جمشیدی، اجرای طرح مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی، تقویت بنیه علمی آموزشی دانش آموزان، اجرای طرح امید نخبگان برای 200 نفر از دانش آموزان نخبه روستایی شهرستان را از جمله طرح های مهم دولت در شهرستان بوشهر عنوان کرد.
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در آغاز به کار دولت یازدهم افزود: این دولت با همه فشارها و تحریم ها شرایط اقتصادی کشور را تثبت کرد.
جمشیدی اضافه کرد: در بحث برجام آنچه وظیفه دولت بود با هدایت های رهبرمعظم انقلاب انجام شد و این بی انصافی است که در این زمینه به دولت هجمه وارد شود.
وی با بیان اینکه ایجاد امید و نشاط در جامعه بسیار مهم و ضروری است، گفت: اختلاف نظرها نباید باعث قهر، بحث، جدایی و تفرقه شود و حضور همه اقشار و گروه های سیاسی در آئین تشییع جنازه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بهترین درس عبرت برای جامعه بود.
جمشیدی افزود: در این شرایط باید همه کمک کنند و خودی و غیرخودی نکنند چون همه افراد جامعه نسبت به این انقلاب وابستگی و دلبستگی دارند.
وی با اشاره به انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: بی طرفی و امانتداری در انتخابات از جمله اصولی است که باید مورد توجه باشد و برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب می شود بلکه مهم رعایت امانتداری است.
جمشیدی با اشاره به تعیین تکلیف روستاهای هلیله و بندرگاه نیز گفت: امسال برای این روستاها اعتباراتی اختصاص یافت ولی در بودجه سال آینده اعتبار خاصی برای این روستاها در نظر گرفته می شود تا عقب ماندگی 40 ساله آنها برطرف شود.
در این آئین احمد عمویی بعنوان بخشدار مرکزی بوشهر انتخاب و از خدمات عباس برزگرزاده تجلیل شد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.