رضا جمالی روز دوشنبه در این رابطه افزود: در این مرحله یکهزار و ۶۱۹ تن برنج، ۷۱۹ تن شکر و به همین میزان روغن با نرخ مصوب در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اولویت ما در این طرح افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ملوانانی است که تحت تاثیر آسیب از کرونا قرار گرفتند.

جمالی ادامه داد: ثبت نام برای دریافت کالاها به صورت تلفنی و اینترنتی انجام می‌شود تا با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی سلامت مردم نیز حفظ شود.

وی افزود: برخی کالاها مشمول ارز دولتی هستند و با ارز چهارهزار و ۲۰۰ تومانی وارد کشور شده که بازرسان و دیگر سازمان های دولتی باید مراقب باشند که عمده فروشان و خرده فروشان با حفظ رعایت قانون این کالاها را با قیمت مناسب عرضه کنند.

جمالی ادامه داد: سایر اقلامی که با ارز نیمایی وارد می شود نیز برحسب فرایند نرخ گذاری توسط وارد کننده  و سود قانونی و محاسبه  هزینه‌های حمل عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون  برای فروش کالایی چون برنج هندی قیمت ۸۰ هزار تومان و برنج پاکستانی ۸۹ هزار در بازار به صورت آزاد مصوب شده است اما این روزها شاهد افزایش قیمت آن دربازار هستیم که یک دلیل آن سوء استفاده سودجویان است.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت : روزانه ۵۰ نفر از بازرسان در استان نظارت بر بازار را انجام می‌‍ دهند.

جمالی افزود: قیمت شکر مصرف خانوار تولید داخل  و وارداتی نیز بر اساس ارز نیمایی در کارخانه ۶ هزار و ۳۵۰ تومان است که با محاسبه هزینه حمل، سود عمده فروش و خرده فروش قیمت نهایی مصرف کننده لحاظ می شود.

وی اظهار کرد: با این وجود تا پایان ماه مبارک رمضان براساس ارز چهار هزار  و ۲۰۰ تومانی قیمت شکر هر کیلو چهار هزار و ۵۰ تومان در واحد تولیدی است و قیمت بسته‌های یک کیلوگرمی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.