به گزارش خبرنگار مهر، حبیب رستمی عصر جمعه در جمع فعالان علم و فناوری در بوشهر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پارک علم و فناوری خلیج فارس به منظور کاهش آسیب وارده بر کسب و کارها، بسته حمایتی ویژه واحدهای مستقر در پارک و مراکز رشد تابعه در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: تخفیف ۵۰ درصدی اجاره بهای فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ فضای استقرار واحدهای فناور و تعویق بازپرداخت تسهیلات معوق واحدهای فناور تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ از جمله این خدمات است.

رستمی از پیگیری برای دریافت فوری تسهیلات واحدهای فناور از صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید و حذف محدودیت‌های آئین نامه‌ای مربوط به الزام شرکت‌های مستقر به حضور تمام وقت کارکنان و پیگیری و هماهنگی جهت تأمین مواد اولیه شرکت‌ها به عنوان دیگر خدمات کرد.

وی دیگر اقدامات حمایتی انجام شده توسط پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر را کمک به تسهیل صدور مجوزهای قانونی در سطح ملی و استانی برای واحدهای فناوری که در حوزه محصولات و خدمات مرتبط با ویروس کرونا فعال شده‌اند دانست.

رستمی با اشاره به هماهنگی و نشست با ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان برای تسهیل فرآیندهای تولید واحدهای فناور، خاطرنشان کرد: کمک به اطلاع رسانی و معرفی محصولات شرکت‌ها از طریق صداوسیما، خبرگزاری‌ها و کانال‌های ارتباطی پارک علم و فناوری خلیج فارس از دیگر اقدامات بوده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات می‌توان به ضدعفونی کردن مداوم محیط‌های اداری و عمومی واحدهای فناور در راستای اطمینان بخشیدن به فناوران و ادامه فعالیت‌های واحدهای فناور، اختصاص فضای کارگاهی با شرایط ویژه به شرکت‌های تولید کننده محصولات مرتبط با کرونا و کمک به بازاریابی محصولات و تجهیزات تولیدی شرکت‌های دارای ظرفیت اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر به اقدامات آموزشی انجام شده در راستای پایداری کسب و کارها در شرایط خاص مقابله با کروناویروس اشاره و اضافه کرد: برگزاری جلسات مشاوره تخصصی، کارگاه آموزشی و دفاع برنامه‌های کاری واحدهای فناور به صورت ویدئوکنفرانس از دیگر اقدامات پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.