راضیه خرم‌آبادی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:  همین  نبود احساس کنترل در افراد عامل ایجاد اضطراب است و در چنین شرایطی تجربه اضطراب چیز عجیب و غریبی نیست و اضطراب به صورت تکاملی آمده تا ما را از خیلی از خطرات حفظ کند.

وی ادامه داد: از آنجا که خیلی تجربه آن شاید دردناک باشد افراد مختلف با شیوه‌های متفاوتی با این اضطراب مقابله می‌کند برخی  آن را انکار می‌کنند به خاطر اینکه از درد ناشی از اضطراب فرار کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس  ادامه داد: این انکار باعث می‌شود افراد خیلی از فرصت های طلایی در شرایط درست تصمیم گیری را از دست بدهند و زمانی متوجه شوند که شاید خیلی کار از کار گذشته باشد.

خرم آبادی بیان کرد: بر خلاف این عده، افرادی  اضطراب را تجربه می کنند و خیلی وسواس به این موضوع می پردازند که خود تجربه اضطراب باعث می شود ذهن مختل و فرصت درست تصمیم گرفتن درست از دست برود.

وی گفت: افرادی که به شدت اضطراب را تجربه می‌کنند که شرایط قبلی اضطراب نیز داشتند و با این شرایط ممکن است اضطراب‌های قبلی نیز بالا بیاید و فعال می شود که با این وضعیت ذهن قفل و شرایط تصمیم‌گیری درست  از فرد گرفته می‌شود چرا که اینجا هیجان افراد را در کنترل خود در می‌آورد.

خرم آبادی ادامه داد: چون اینجا هیجان، افراد را مدیریت می‌کند قدرت تصمیم گیری نیز از فرد گرفته می‌شود.

وی گفت: با این وجود برای تصمیم‌گیری درست بهتر است به جای اینکه هیجان بر افراد کنترل داشته باشد افراد مسلط بر هیجان باشند و آن را کنترل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.