مسعود خشایی روز یکشنبه درآیین معرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: همچنین عملیات ساخت ۴۳ هزار مترمکعب پروژه آب‌شیرین کن نیز در این استان آغاز شده‌است.  

وی اضافه کرد: در استان بوشهر ۶۲۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۴۶۳ روستا معادل ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از شبکه آبرسانی برخوردار هستند.

خشایی تاکید کرد: در زمان حاضر همه شهرهای استان بوشهر از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و  ۳۰ درصد جمعیت شهرهای این استان از خدمات فاضلاب استفاده می‌کنند که این مهم رو به افزایش است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور گفت: در یکسال اخیر اقدام‌های مهم در حل مشکلات آبرسانی استان انجام شده‌است که باعث شد تابستان گذشته این استان با کمترین تنش‌ آبی روبرو شود و بدون شک تابستان پیش‌رو نیز با کمتر مشکل پشت سر گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آبفای شهری و روستایی به صورت یکپارچه و با تحت یک مدیریت از این پس فعالیت می‌کنند گفت: در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم آبرسانی با پشتیبانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و مسئولان استانی انجام می‌شود.

خشایی با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری اظهار داشت: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای ارتقای راندمان کار و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آبرسانی در هم ادغام شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: با حمایت‌های ویژه مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا، استاندار بوشهر و دیگر مسئولان روند اجرای طرح‌های آبرسانی تسریع یافته است.

عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: در یکسال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی پرداخت شده که نسبت به گذشته رشد سه برابری داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح‌های نوسازی و توسعه شبکه آبرسانی در شهرهای مختلف استان امروز برای نخستین بار مناطق جنوبی شهری بوشهر با جمعیت ۸۰ هزار نفر از جیره‌بندی آب خارج شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار داشت: در کمتر از یکسال ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن از ۱۰ هزار مترمکعب به ۲ برابر افزایش یافت که نقشی مهم در جبران کمبود آب این شهر داشته‌است.

حمزه‌پور بیان کرد: سه سایت آب شیرین‌کن در شهرهای مختلف استان بوشهر با ظرفیت‌های مختلف و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

وی ادامه داد: در اجرای شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که علاوه بر هزینه کرد این اعتبار ۳۰ میلیارد تومان دیون به پیمانکاران ایجاد شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همدلی، همراهی و اتحاد مردم و مسئولان را ستود و گفت: برای حل مشکلات آب از جنوبی‌ترین نقطه استان«شهرستان عسلویه» تا شمالی‌ترین شهرستان«دیلم» طرح‌های آبرسانی در دست اجرا است.

حمزه‌پور افزود: در زمان حاضر ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان‌ها تامین می‌شود که با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن زمینه تامین آب مورد نیاز در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: درزمان حاضر ۶ سایت آب شیرین‌کن با ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب در  مناطق روستایی استان طراحی و اجرایی شده‌است که تکمیل آنها زمینه تامین آب پایدار را فراهم می‌کند.

در این آئین عبدالحمید حمزه‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر و روح‌الله طاهریان‌پور به عنوان قائم مقام این شرکت معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.